یکی از مهم ترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی داشتن سواد رسانه ای است
291596

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل، فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از مهم ترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی، داشتن سواد رسانه ای است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم افسانه جهانی در برنامه بازدید از مدرسه علمیه ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) شهرستان گرمی، در سخنانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بهترین الگو برای زنان و مردان تمام عصرها دانست و گفت: عبادت، اطاعت، تقوا، دفاع از حریم ولایت، خضوع و سیره و سبک حضرت زهرا(سلام الله علیها) قابل مقایسه با عمل هیچ فردی نیست، چراکه آن حضرت در تمام لحظات زندگی، خود را محتاج محض خدای متعال می دید و همیشه زندگی توأم با رنگ و بوی الهی داشت.

وی با بیان اینکه دوستداران زهرای اطهر(سلام الله علیها) باید سیره و سبک زهرایی پیشه کنند، بیان داشت: ما باید اعمال و رفتارهایمان را که سبب خشنودی آن بانوی عزیز می شود تقویت کنیم و در مقابل از کردارهای ناشایست و دور از شأن آن حضرت بپرهیزیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، مسیر طلبگی را مسیر ائمه(علیهم السلام) معرفی کرد و افزود: با اعتقاد به اینکه ائمه معصومین(علیهم السلام) خاص ترین بندگان خداوند متعال بودند در مسیرشان قدم گذاشته ایم، اما اعتقاد خالی کافی نبوده و باید با معرفت به این امر، در پاسخگویی به شبهه های مختلف دچار سستی و ناتوانی نشویم.

خانم جهانی اظهار داشت: تمام ابعاد و شئونات طلبگی جزئی از رسالت های یک طلبه خواهر است بنابراین عمل توأم با تقوا ما را در انجام فعالیت های اجتماعی، تاثیر گذار و موفق خواهد کرد. طلبه همان کار انبیاء و معصومین(علیهم السلام) را انجام می دهد و در این مسیر نباید از توهین و تحقیر انسان های غافل ناراحت شود.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: طلبه خواهر در کنار تقویت ویژگی عبد و بنده بودن، بایستی با مجهزبودن به سلاح علم، خود را در برابر هجمه ها و شبهه های دشمنان تقویت کند تا براحتی توطئه های شوم آنها را نقش بر آب کند.

وی فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت برای بانوان طلبه تلقی کرد و گفت: امروزه رسانه نقش مهمی در شکل گیری اعتقادات مردم دارد و طلاب با داشتن سواد رسانه ای و  استفاده هوشمندانه از رسانه های مدرن می توانند در راستای تبلیغ دین و مقابله با تهاجم فرهنگی به نحو موثری نقش آفرینی کنند. بنابراین امروزه داشتن سواد رسانه ای نه تنها امری لازم برای طلاب بلکه امری ضروری است.

برچسب‌ها