برگزاری دو نشست و یک کارگاه پژوهشی در استان کرمانشاه
292183

دو نشست و یک کارگاه در پی سفر جمعی از مسئولان معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران به استان كرمانشاه، در مديريت استاني برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، در پی سفر جمعی از مسئولان معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران به استان كرمانشاه، دو نشست و یک کارگاه در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمانشاه برگزار شد.

اولین برنامه؛ نشست "توجیه و تبیین اقدامات فاخر پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران" بود که با حضور آقای حسینی، رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی و آقای هراتیان کارشناس اداره مجامع و همایش‌های پژوهشی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این جلسه که مدیران و معاونان پژوهشی مراکز تخصصی استان کرمانشاه حضور داشتند، آقای هراتیان ضمن بیان نکات ارزشمندی از مقام معظم رهبری، مباحث مربوط به چشم انداز سال 1414 را در قالب انجام برنامه های فاخر پژوهشی ترسیم کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت انجام فعالیت‌های فاخر پژوهشی گفت: در افق 1414 خواهران طلبه بايد به مرجعيت علمي به ویژه در حوزه زن و خانواده برسند و ظرفيت‌هاي بالقوه را به بالفعل تبديل نمايند.

آقای هراتیان برخی مصادیق برنامه‌هاي فاخر را نام برد و افزود: در 3 محور همایش‌های علمی قالب کنگره و کنفرانس، کرسی‌های علمی ترویجی و آزاداندیشی و کارگاه‌های پژوهشی، برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است، آیین‌نامه کرسی‌ها نیز ابلاغ شده است و سایر دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های لازم بعد از استانداردسازی، به زودی برای استان‌ها ارسال می‌شود.

در انتهاي اين جلسه آقای حسینی برخي مباحث مربوط به نشریات را بیان کرد و مشروح سخنان خود را در نشست دوم ارائه داد.

نشست دوم که در جمع همه مدیران و معاونان پژوهشی استان انجام گرفت؛ آقای حسینی، رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در خصوص اهمیت و ضرورت وجود نشریات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی و نحوه اعطای مجوز، سازوکار اعضای هیأت تحریره، انتخاب موضوعات مناسب، جدید و به روز، کنشگری و حضور طلاب در فضای پژوهشی و فضای مجازی، مباحثی بیان کرد.

در این سفر یک روزه، آقای نصاری، کارشناس فعالیت ها و تشکل های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، کارگاه "نقش فناوری اطلاعات در تحقیق و پژوهش" را برای طلاب اهل قلم استان برگزار كرد.

آقای نصاری در این کارگاه، مباحث مربوط به آشنایی منابع پژوهشی دیجیتال، ویژگی های پژوهش مطلوب، ابزارهای فناورانه، اینترنت و موتورهای کاوش، فرآیند یک جستجوی خوب و فرآوری مقاله یا یادداشت (محتوی) برای فضای مجازی را تبیین کرد.

وی در پایان این کارگاه 4 ساعته، ضمن پاسخ به سئوالات طلاب، اظهار کرد: امید است که امروز طلاب و افراد حزب‌اللهی بتوانند آرایش جنگی مناسبی در فضای مجازی داشته باشند.

برچسب‌ها