اقامه نماز رئیس جمهور در کرملین وابستگی نظام به احکام الهی را نشان داد/همکاری ایران، روسیه و چین می‌تواند توازن قدرت را به نفع آسیا تغییر دهد
292477

خطیبان نماز جمعه ضمن بررسی ابعاد سفر رئیس جمهور کشور اسلامی ایران به کشور روسیه، اثرات این سفر را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، گزیده ای از خطبه های نمازجمعه شهرهای مختلف در ادامه می آید: 

امام جمعه موقت تهران:

همکاری ایران، روسیه و چین می‌تواند توازن قدرت را به نفع آسیا تغییر دهد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری به مسکو و برگزاری مانور مشترک دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه خاطرنشان کرد: این رویدادها پیام آور تحولات مهمی در آینده منطقه و جهان هستند.

وی با بیان اینکه هزاره سوم از نگاه سیاستمداران و سیاست ورزان و نظریه پردازان عرصه های سیاسی و اقتصادی، هزاره آسیاست، افزود: قاره آسیا با دراختیار داشتن بالاترین جمعیت در کره خاکی از یک جایگاه بسیار ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است. نقش جمعیت در تحولات سیاسی و اجتماعی آینده بسیار تعیین کننده است.

خطیب جمعه تهران گفت: سازمان ملل پیش بینی کرده است تا سال 2050، جمعیت مسلمانان در کره خاکی، از پیروان همه ادیان و مکاتب پیشی می گیرد و این وزن جمعیتی نقش مهمی در جابه‌جایی معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

خطیب جمعه قم:

اقامه نماز رئیس جمهور در کرملین وابستگی نظام به احکام الهی را نشان داد

امام جمعه موقت قم با اشاره به اقامه نماز اول وقت توسط آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین گفت: این حرکت نشان داد که وابسته به شرق و دل‌بسته به غرب نیستیم بلکه وابسته و دل‌بسته به خدا و احکام الهی می‌باشیم.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز قم، سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایران و روسیه در زمینه‌های مختلفی اشتراک منافع راهبردی دارند و این توسعه که مورد تاکید روسای جمهور هر دو کشور است بنابر ملاحظه‌هایی بسیار مهم است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه روابط با  کشورهای همسایه، مسلمان و همسو را در اولویت می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه فارغ از همسایگی با داشتن ۲۵ میلیون مسلمان علاقه‌مند به ایران، به لحاظ ظرفیت‌های اسلامی نیز شرایط خوبی برای برقراری روابط دارد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: این کشور در بسیاری از مواضع با نظام  همسو است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با روسیه را تا حدود زیادی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها موثر است تصریح کرد: منافع و تهدیدهای مشترکی با روسیه داریم که دریای خزر، عراق، قفقاز و سوریه از جمله مسائل مشترک و تحریم‌ها هم از جمله تهدیدهای مشترک است.

وی با اشاره به اینکه نماز آیت‌الله رئیسی نشان داد که با عهدش به خدا پایبند است و این آدم اگر تعهدی را بسپارد به تعهدش پایبند است گفت: این حرکت نشان دادن که ما وابسته به شرق و دل‌بسته به غرب نیستیم و وابسته و دل‌بسته به خدا و احکام الهی هستیم.
 

امام جمعه مشهد:

مسوولان زمینه حضور زنان در ورزشگاه فوتبال را فراهم کنند

امام جمعه مشهد گفت: متولی توسعه ورزش در کشور موظف به فراهم سازی زمینه حضور زنان برای تماشای فوتبال با حفظ صیانت از آنان است.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه های نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد افزود:زمین چمن فوتبال جای هیجان است و زنان نیز به دلیل عاطفی تر بودن هیجان بیشتری را از خود ظهور و بروز می دهند اما این هیجان به دلیل تحریک کننده بودن برای مردان حرام است اما اجبار فدراسیون بین المللی فوتبال برای حضور زنان در تماشای فوتبال صرفا ناشی از شیطنت و رذالت یک عده خارج نشین است.

وی با بیان این که زنان نباید از تماشای فوتبال محروم و صرفا محدود به تماشای آن از آیینه تلویزیون شوند ادامه داد: مسوولان ورزش در نظام اسلامی موظف هستند در زمینهای چمن مکانهایی را طراحی و آماده سازی کنند که ضمن صیانت از زنان، موجب شود با حضور زنان، مردان نتوانند از هیجان زنان سوء استفاده کنند و زنان هم با حفظ مصونیت بتوانند بازی فوتبال را در محل تماشا کنند.

امام جمعه مشهد با بیان این که در نظام اسلامی هیچ فردی نگفته که زنان محروم از تماشای فوتبال شوند گفت: دستگاه متولی و مسوول توسعه ورزش در کشور، مسوول ایجاد فضا برای صیانت زنان در تماشای بازی فوتبال است.

امام جمعه اصفهان:

معامله با کفار اشکالی ندارد / بانوان مرکز توجه دشمن هستند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: معامله با کفار اشکالی ندارد و فقط معامله با سطله گران منع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مانور ایران وچین اضافه کرد: برخی در این زمینه می‌گویند امام خمینی (ره) نه شرق و نه غرب اما ما در حال رایزنی با چین وروسیه هستیم، باید توجه داشت که ما هیچ دلیلی نداریم و هیچ مرجعی نیز ما را از معامله و داد و ستد با بیگانگان منع نکرده مگر آنکه با آنها در حال جنگ باشیم.

وی اضافه کرد: روسیه و چین هیچگاه در حال سلطه نگری نبوده‌اند و از این رو معامله با کفار اشکال ندارد همانطور که حضرت علی (ع) این کار را انجام می‌دادند.

امام جمعه مشگین شرقی:

لزوم دستگیری از نیازمندان در شرایط سخت/عدالت شرط حکومت علوی است

حجت‌الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اولین شرایط تحقق حکومت علوی و اسلامی عدالت بوده و برای اجرای عدالت می‌بایست خود حاکمان و کارگزاران و مسئولین عدالت‌خواه و عادل بوده و از فساد به دور باشند.

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

تلاش عربستان برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه های مردمی در عراق

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: عربستان از جمله کشورهایی است که تلاش‌های زیادی در فتنه انگیزی در عراق انجام داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تروریست‌های داعش که به عراق وارد شدند توسط عربستان تأمین مالی می‌شدند افزود: عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر در عراق به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود. عربستان برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق تلاش می‌کند.

امام جمعه بوشهر:

قانون ته‌لنجی و کوله‌بری به نفع مردم و نظام تدوین و اجرایی شود

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی باید با قانون منطقی به سود مردم و نظام تدوین شود که شاهد این مشکلات نباشیم.

برچسب‌ها