توسل به حضرت زهرا(س) در حل مشکلات زندگی بسیار موثر است
292838

امام جمعه علی‌آبادکتول گفت: توسل به حضرت زهرا(س) در حل مشکلات زندگی بسیار موثر است، لذا خانواده و فرزندان ایشان حرمت زیادی نزد خداوند دارند و توسل و پیروی از این خاندان انسان را به قرب الهی و اوج اعلی می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و تجلیل از خیرین و اساتید با حضور کارکنان و طلاب در مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی‌نژاد، در سخنانی با اشاره به آیه 39 سوره نجم «و ان لیس للانسان الا ما سعی»، بیان کرد: خداوند برای انسان محدودیت مالی و مادی قائل نیست و هر شخصی در این امر تلاش کند، قطعا نتیجه آن را می‌بیند.

وی، اطاعت را شرط قرب به خداوند متعال دانست و افزود: معنویت و قرب به خداوند، تنها با طاعت او حاصل می‌شود که معصومین(علیهم‌السلام) در اوج این قله هستند.

امام جمعه علی‌آبادکتول، با اشاره به این‌که فدک، سند زهد و دوری اهل‌بیت(ع) از مادیات است، تشریح کرد: ائمه معصومین(علیهم‌السلام) با وجود دارایی‌های فراوان به دلیل برخورداری از زهد و پارسایی، خود را از لذت‌های دنیایی محروم کرده و اموال خویش را در راه خدا انفاق می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مهدی‌نژاد، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را از زاهدترین افراد عالم معرفی کرد و گفت: این بانوی بزرگوار از موقعیت‌های خاص خود در برابر پروردگار و حتی از فرشتگان الهی هیچ‌گاه درخواست‌های مادی نکردند و قرب به خدا و رضایت پرودگار را در رأس دعاها و درخواست‌های خود قرار می‌دادند.

وی، سوره کوثر را نشانه توجه خاص خداوند متعال به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) دانست و تصریح کرد: زمانی که مشرکین به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) نسبت‌های ناروا می‌دادند، قرآن تنها در یک کلمه آن نسبت‌ها را از حضرت رسول نفی می‌کرد، اما برای نسبت ابتر بودن به ایشان، خداوند سوره‌ای به‌نام کوثر نازل کرد که حدود ۸۰ نکته مهم در آن وجود دارد.

امام جمعه علی‌آبادکتول ادامه داد: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) با وجود عمر کوتاه، تلاش‌های فراوانی در راه رضای خدا انجام داده و به درجات والا دست یافتند که وجودشان علت خلق تمام عالَم حتی پیغمبران و معصومین(علیهم‌السلام) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی‌نژاد، با بیان اين‌که توسل به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در حل مشکلات زندگی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: خانواده و فرزندان آن حضرت حرمت زیادی نزد خداوند دارند و توسل و پیروی از این خاندان انسان را به قرب الهی و اوج اعلی می‌رساند.

برچسب‌ها