غفلت و کوتاهی متدینین در موضوع عفاف و حجاب مورد قبول نیست
293245

استاد حوزه با بیان اینکه حجاب یک نماد انقلابی‌گری است، گفت: دشمنان به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند، غفلت و کوتاهی به ویژه مومنین و متدینین در این باره مورد قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست فرهنگی "عفاف و حجاب در سیره حضرت زهرا(س) و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی" در مدرسهٔ علمیه حضرت زهرا(س) سنجان برگزار شد.

خانم ایزدپناه، از اساتید حوزه، در این نشست به مسئله حجاب و عفاف در زندگی حضرت زهرا(س) و اهمیت آن در زندگی اشاره کرد و گفت: مسئله حجاب با فعالیت اجتماعی زنان هیچ گونه تناقضی ندارد و الگو گرفتن و پیروی از حضرت زهرا(س) در تمام عرصه‌های زندگی لازم است.

وی گفت: یک زن به عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربی‌گری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به گونه‌ای چشم و دل پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند، دختری که به سن بلوغ می‌رسد، پسری که ممیز است و حلال و حرام را تشخیص می‌دهد، باید علاوه بر آموزش و آگاهی بخشی از طریق نهادهای آموزشی و تربیتی تحت تعلیم والدین خویش به عنوان افراد اثرگذار و الگو قرار بگیرد و به خوبی به رعایت حرمت‌ها و حفظ حریم شخصیت‌های ظاهری و جسمی و رعایت عفت و حجاب بپردازد.

استاد حوزه ادامه داد: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است، بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی و دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکند، غفلت و کوتاهی به ویژه مومنین و متدینین و جوانان اعم از برادران و خواهران مورد قبول نیست.

برچسب‌ها