کسب هویت سالم به سلامت روان در میانسالی کمک می کند
293282

کارشناس خانواده، با بیان اینکه کسب هویت سالم، به سلامت روان در میانسالی کمک می کند، تصریح کرد: نکته ی مهم این است که خودآگاهی موجب خودشناسی و خودشناسی منجر به خداشناسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند با همکاری مجمع زن و خانواده این شهر، جلسه پنجم یکشنبه های فاطمی را برگزار کرد.
 
در این جلسه، خانم زعفرانی با موضوع "مهارت های زندگی" در فضای اسکای روم در خصوص "مولفه های رسیدن به خودآگاهی از جمله شناخت خود، عزت نفس، هویت و هویت یابی" مباحثی را مطرح کرد. 
 
 وی در ادامه به فواید خودآگاهی از جمله شناخت احساسات، کنترل آن ها، کنترل تخیلات و رسیدن به واقع بینی اشاره کرد و در مورد شناخت نیازها و خواسته‌ها و تفاوت میان آن ها بحث کرد.
 
خانم زعفرانی در ادامه به بیان کرد: همدلی باعث می شود در مواجهه با دیگران درست رفتار کنیم، تصمیم‌گیری ها دقیق تر شود و تغییر رخ دهد. تعریف اهداف واقع بینانه برای زندگی، باعث رسیدن به خودآگاهی می شود. پس باید ارزشمندی خود را کشف کنیم و ملاک های آن را بدانیم و علل ارزشمندی را بشناسیم و تقویت کنیم. 
 
وی با بیان اینکه بحث هویت یابی و کسب هویت سالم، به سلامت روان در میانسالی کمک می کند، تصریح کرد: نکته ی مهم این است که خودآگاهی موجب خودشناسی و خودشناسی منجر به خداشناسی می شود. 
 
خانم زعفرانی پیرامون مهارت همدلی اظهار داشت: مهارت همدلی، درک احساسات و حالت های دیگران است و نحوه ی برخورد درست با آن ها بواسطه ی یادگیری گام های همدلی است. موانع همدلی عبارت است از انتقاد و سرزنش، برچسب زدن، برداشت های شخصی، ستایش همراه با ارزیابی (ستایش غلو آمیز)، نصیحت کردن، اغراق کردن یا بزرگ کردن مشکل، بی اهمیت کردن مشکل.
 
کارشناس خانواده، گام های مهارت همدلی را گوش کردن فعال و بازپردازی، انعکاس احساس و محتوا، زبان بدن، تعادل در همدلی
و مهارت کنترل احساسات عنوان کرد.
 
در انتهای جلسه، پرسش و پاسخ صورت گرفت.

برچسب‌ها