مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در پیام هایی ارتحال ملکوتی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند
293303

در پی ارتحال ملکوتی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان، جمعی از مدیران حوزه های علمیه خواهران استان ها، در پیام های جداگانه ای این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در پیام های جداگانه ای، ضایعه درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را به پیشگاه حضرت بقيه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و مردم شریف ایران بویژه بیت شریف ایشان تسلیت گفتند.

متن پیام ها بدین شرح است:

استان تهران

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ صَدَقُوا مَا عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَّنْ قَضَى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَّنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلاً

سوره احزاب/ آیه 23

روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه بيش از سي سال از عمر با بركتش همراه با مرجعيت و زعامت حوزه هاي علميه سپري شد و همواره زبان گويايي براي بيان آموزه هاي اسلامي و مصالح امت اسلامي بود. ایشان با روشن بيني و مهرباني، به تشويق فعاليت هاي ديني و اجتماعي و همچنین انكار ناراستي هاي فكري و عملي مي پرداخت.

آثار علمي پرشمار و متنوع ایشان، معرف شخصيت، دغدغه هاي فكري و دفاع ایشان از مكتب اسلام رحماني و تشيع علوي است. حضور علمي مقتدرانه ایشان در شوراي نگهبان در سالهاي نخستين انقلاب، موجب وزانت آن مجموعه و آراي فقهي ایشان موجب اتقان بيشتر قوانين شد.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران این ضایعه مولمه و ثلمه ی جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و مردم شریف ایران بویژه بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و تعالی درجات روح مطهر آن مرحوم را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.

محمدحسین کبیریان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران

.........................................................

استان البرز

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّمَا یَخْشَى اللهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ

"فَقِيهٌ وَاحِدٌ أَشَدُّ عَلَى اَلشَّيْطَانِ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ"

در نهایت تاسف و تاثر باخبر شدیم روح بلند عالم ربانی و فرزانه ، زعیم حوزه‌های علمیه، "شیخ الفقها"، حضرت آیة الله صافی گلپایگانی "قدس الله نفسه الزکیة"به ملکوت اعلا پیوست.

آن فقیه عالیقدر که متخلق به اخلاق حسنه، متقی و فارغ از عناوین دنیوی بودند، تمام عمر گرانبهای خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام و  همواره در صراط امام و رهبری در خدمت به دین مبین اسلام و حوزه های علمیه صرف نمودند.

حضور علمي مقتدرانه ایشان در شوراي نگهبان در سالهاي نخستين انقلاب و مواضع مهم ایشان در حفظ هویّت اسلامی نظام و پاسداری از احکام، نقش اساسی و مثمرثمری را ایفا نمود.

این مصیبت جانگداز را به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) ، مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، جامعه حوزویان، عموم شیعیان جهان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فرزانه، علو درجات و حشر با حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را مسئلت می نمایم.

رحمة الله الواسعة و غفرانه علیه واسكنه فسيح جناتك، وصبر أهله وأحبابه.

                           رضا کاظم لو

       مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز

……………......................................

استان گیلان

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، شیخ‌المراجع حضرت آیت‌العظمی صافی گلپایگانی(رحمه‌الله) مایه تأثر گردید؛ آن فقیه ژرف‌اندیش از باسابقه‌ترین مدرسین دروس خارج فقه و اصول و صاحب قلمی روان بود که آثار برجای مانده از ایشان گویای این مطلب است؛ توجه خاص به شعائر دینی بویژه مناسبت‌های صادقیه و فاطمیه، پرورش شاگردان فراوان، فقاهت توأم با سیاست‌ورزی و حضور در متن انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش های آن تنها برخی از ویژگی‌های آن مرد الهی است؛ بدین وسیله به نیابت از شجره طیبه حوزه علمیه خواهران استان گیلان، این ثلمه بزرگ را محضر بقیة‌الله‌الاعظم -عجل الله تعالی فرجه‌الشریف-، نایب برحقشان مقام معظم رهبری -دام بقائه- و جامعه علمی بویژه حوزه‌های علمیه تعزیت عرض می‌نمایم.

مرتضی حبیبی سی‌سرا

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان

………........................................

استان کرمان

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

"إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شی‏ء"

ارتحال فقیه والامقام مرجع بزرگ جهان تشیع و عالم جلیل القدر و مبارز انقلابی، یار صدیق امام و یاور وفادار رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدافع اسلام و ولایت و مصداق اتم و اکمل انقلابی،حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی رحمه الله علیه که عمر با برکت خود را در راه سربلندی ملت انقلابی ایران و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی  صرف کرد مورد تاسف و تاثر فراوان گردید.

مدیریت حوزه علمیۀ خواهران با اندوه فراوان، فقدان این فقیه گرانمایه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و قاطبه ملت ایران و به عموم ارادتمندان، شاگردان و دست پروردگان و به‌ویژه بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق برای آن فقیه عالی‌مقام، رضوان الهی و علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.

      محمدی

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان

……...............................................

استان یزد

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ

ضایعه ارتحال شیخ الفقها و مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رحمت‌الله‌علیه که از بیت علم و فقاهت و مرجعیت بودند مصیبتی سخت وجانفرساست.

آیت الله العظمی صافی یکی از یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام و رهبری بودند و در مدت عمر با برکت خود منشأ خدمات فراوانی به اسلام و مسلمین شدند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند و آثار ارزشمند بسیاری را از خود به یادگار گذاشتند که برکات آن برای ترویج علوم آل محمد(ص) ماندگار خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله)،مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) حوزه‌های علمیه و خصوصاً به علاقه مندان، شاگردان و مقلدین آن مرجع عالیقدر و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل واجر جزیل خواهانم.

محمد کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

…………….....................................

استان خوزستان

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص): "إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ".

ارتحال فقیه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، محضر امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌ های علمیه‌، ملت شریف ایران و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم.

حوزه‌ی علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته‌ی خود، و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار خود را از دست داد.

 خداوند رحمان روح ملکوتی این عالم فاضل را در جوار ائمه معصومین و متنعم از نعمات اخروی قرار دهد.

فاطمه مطوس
سرپرست حوزه  علمیه خواهران استان خوزستان

.........................................................

استان سمنان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

"إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌإِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ."

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر، شیخ‌المراجع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه الشریف ضایعه‌ای بزرگ برای جهان تشیع، حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران اسلامی است.

آن عالم و مجاهد انقلابی، عمر پر برکت خویش را با حضور در مجلس خبرگان و شورای نگهبان قانون اساسی و در عرصه‌های مختلف وارزنده علمی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی صرف ترویج  دین و اسلام ناب محمدی(ص) کرد و صحابی امام راحل وعظیم الشان و حامی انقلاب و یاور رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای بود.

این ضایعه سترگ را به حضرت بقیة الله الاعظم صلوات‌الله علیه و رهبر عالیقدر انقلاب دام ظله الشریف، مراجع تقلید،حوزه های علمیه و وابستگان به بیت شریف آن عالم ربانی تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

                     مهدی نجم

  مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان

…………….....................................

استان قم

رسولُ‌اللّه ِصلى‌الله‌عليه‌و‌آله:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

بانهایت تألم و تأثر عروج ملکوتی مرجع عالی قدر شیعیان جهان، عالمی پارسا و پرهیزگار، فقیهی مبارز و دلسوز، عاشق و دلباخته اهل بیت(عصمت و طهارت)، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی را به محضر مبارک حضرت بقیه‌الله‌الاعظم "ارواح من سواه‌فداه" و مقام معظم رهبری و عموم طلاب حوزه‌های علمیه خواهران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

حقیقتا فقدان این عالم ربانی ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و جهان اسلام است.

ازخدای متعال خواستارم روح بلند این عالم پارسا را با اولیائش محشور فرماید و به خانواده و دوستداران ایشان اجر و صبر عنایت فرماید.

زهرا عزیزاللهی

سرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم

......................................................

استان مرکزی

بسمه‌تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

"اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه"

رحلت عالم مجاهد و فقیه متقی، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداه و حضور رهبر معظم انقلاب، شیعیان جهان، شاگردان و بستگان آن مرجع عالیقدر شیعه تسلیت می‌گویم.

از خداوند متعال برای روح آن عالم وارسته علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

به‌یقین مجاهدت‌های انقلابی و تلاش‌های پرثمر علمی ایشان قریب به یک قرن زندگی خداپسندانه، در یاد و خاطره امت اسلام ماندگار خواهد بود.

ملیحه وکیلی

 سرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی

.............................................................

استان همدان

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
ارتحال فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه و جلیل القدر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی موجب تأثر و تالم فراوان گردید.
مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، این مرجع بصیر و یار دیرین امام و رهبری عمری خود را وقف خدمت صادقانه و مخلصانه به اسلام و مذهب تشیع نمود.
اینجانب به نمایندگی از حوزه علمیه خواهران استان همدان، این ضایعه عظمی را به پیشگاه مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف و نائب برحقش؛ امام خامنه‌ای مدظله العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، مقلدین آن مرحوم و عموم مردم شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و حشر با ائمه اطهار علیهم السلام و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.
 
ام کلثوم امیدی 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان

.........................................................

استان اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

رحلت مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، باعث تأسف همه مشتاقان و دوست داران این عالم مردمی و طلاب و فضلای حوزه علمیه شده است، ایشان از جمله مراجع معظم تقلید مردمی و اهل بصیرت بودند که در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و تثبت نظام مقدس اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کردند و این در حالی بود که در حوزه علمیه قم نیز به عنوان یک استوانه علمی و پشتوانه فکری و محسوب می‌شدند.

مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی از مشاورین و همراهان و شاگردان برجسته علمای بزرگ حوزه علمیه به ویژه آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی بودند و در دوران نهضت انقلاب اسلامی نیز از جمله افرادی بودند که امام خمینی به ایشان اعتماد داشته و از نزدیکان امام خمینی محسوب می‌شدند.

سالها حضور ایشان در شورای نگهبان و همچنین نقش آفرینی پررنگ این عالم فقید وارسته در مجلس خبرگان قانون اساسی از جمله خدمات ایشان به انقلاب اسلامی و کشور است که قطعا در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی محفوظ خواهد ماند.

آیت الله العظمی گلپایگانی از جمله افرادی بودند که حافظه‌ای تاریخی و بصیرتی برخاسته از این حافظه تاریخی داشتند و همواره ایشان به عنوان یکی از بازوان نظام مقدس اسلامی و یاوران رهبر معظم انقلاب مشغول به فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بودند و کسی نمی‌تواند منکر نقش آفرینی این عالم بزرگ در عرصه‌های مختلف در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی و نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) بشود.

از جمله رویکردها و خدمات ایشان پرداختن به مسأله مهدویت و مبارزه با فرقه‌های انحرافی بوده است که در همین زمینه‌ها کتب ارزشمندی از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به یادگار مانده و مورد استفاده پژوهشگران و محافل علمی قرار گرفته است.

حوزه علمیه خواهران استان اصفهان درگذشت این عالم وارسته، فقیه مبارز، بصیر و انقلابی را به محضر امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال درخواست علو درجات برای این فقیه فقید را دارد.

غلامرضا بهرامی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

.........................................................

استان فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

 
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
 
عروج ملکوتی و رحلت تأسف‌بار مرجع عظیم الشأن جهان تشیع  حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی«اعلی الله مقامه» موجب حزنی عظیم و خسارتی جبران ناپذیر در جهان اسلام و دل‌های مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت(علیهم السلام)، گشت.
 
این فقیه عظیم‌الشان و سردار جبهه مهدویت، که تربیت یافته‌ی محضر اساتید عالی فقه و معرفت بود، سراسر عمر شریف و نورانی و پر برکت خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و  تربیت شاگردان فاضل و علمای  برجسته‌ و دفاع از شجره طیبه انقلاب اسلامی صرف کرد و از پشتوانه‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حامیان ولایت و ارکان حوزه و از افتخارات نهاد مرجعیّت تشیّع و مدافعان کم‌نظیر آستان حضرات اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» به ویژه حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحناله‌الفداء» بود.
 
مصیبت بزرگ فقدان ایشان را به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع بزرگوار تقلید، فرزندان مکرم، حوزه‌های علمیه و شاگردان و مقلدان آن مرحوم تسلیت عرض کرده و رحمت الهی و درجات عالیه‌ی معنوی، برای آن فقید سعید از خدای متعال مسئلت می‌نمایم.
 
عبدالرضا محمودی
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس
 

برچسب‌ها