فراگیری علوم حوزوی راهی برای اصلاح جامعه باشد
293975

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علومی که ما در حوزه های علمیه فرا می گیریم، باید ما را در مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار دهد و راهی برای اصلاح جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(رض) بنیانگذار جمهوری اسلامی ویژه برنامه‌هایی از سوی مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی برگزار شد که برخی از آنان به شرح ذیل است:

*  فراگیری علوم حوزوی راهی برای اصلاح جامعه باشد

آیت الله سید عبدالهادی مرتضوی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع کارکنان و اعضای هیئت امنا مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول، با تبریک ایام الله دهه فجر و اشاره به اینکه تعلیم و تعلم عبادت است، خاطرنشان کرد: علم، واسطه ای برای تبلیغ دین خداوند است و همچون نوری است که خداوند در دل کسانی که اراده کند، قرار می دهد.

وی گفت: انقلاب اسلامی که به دست امام راحل و همیاری ملت عزیز ما شکل گرفت، نمونه ای از تبلیغ دین خداوند است؛ امام خمینی این علم را آموختند و با عمل کردن، آن را به ثمر رساند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: علومی که ما در حوزه های علمیه فرا می گیریم، باید ما را در مسیر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار(علیهم السلام ) قرار دهد و راهی برای اصلاح جامعه باشد.

آیت الله سید عبدالهادی مرتضوی شاهرودی افزود: علمای اسلام با وجود تفاوت توان، طبق سطح امکانات و رشد بالندگی ملت ها توانستند در هر جایی خدمت کنند و اسلام عزیز را محفوظ بدارند؛ لذا علمی که فرا می‌گیریم مقدمه ای برای عمل شخصی و هم عمل اجتماعی است.

وی اظهار کرد: حوزه های علمیه نیز باید در مسیر فراگیری علم قرار بگیرند تا در راه تحقق خواسته بزرگ الهی که ایجاد حکومت اسلامی است، گام برداشته شود و به اهداف انقلاب نزدیک شوند.

*دستاوردهای انقلاب، تلنگری برای نسل جدید

خانم الازمنی سرپرست مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی نیز در جمع شماری از کارکنان این مدرسه، ایام الله دهه فجر را یادآور رشادت ها و نقش موثر ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: انقلاب ما، بهترین پیام رسان خون شهداست. انقلابی که با رهبری معمار کبیر انقلاب، همدلی و اتحاد مردم و توکل به خداوند متعال و خون شهدا به ثمر نشست.

سرپرست مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی آباد کتول با اشاره به سختی های دوران انقلاب ابراز کرد: در دوران انقلاب مردم سختی های زیادی را متحمل شدند، اما با رهبری امام راحل و توکل به خداوند توانستند این سختی ها را از سر راه بردارند.

خانم الازمنی در پایان، یادآوری دستاوردهای انقلاب را، تلنگری برای نسل جدید دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب را باید به نسل جدید منتقل کنیم تا بدانند که امنیت و آرامش امروز را مدیون چه کسانی هستیم، شاید سختی هایی باشد اما با توکل به خداوند، درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و اتحاد مردم ان شاءالله از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد.

برچسب‌ها