زنان در انقلاب اسلامی نقش هدايت‌گری داشتند
294032

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی؛ به نقش هدایت‌گری زنان در انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بانوان با حضور خويش در صف مقدم تظاهرات، انگيزه مقابله با طاغوت را در مردم به وجود آوردند و آنان در تمامی نهضت‌ها و حرکت‌های اسلامی پیش‌قدم بودند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل، خانم سمیه یوسفی در نشست علمی-بصیرتی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، به تحول فکری و روحی زنان در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی زنان جامعه ما را متحول و در مسير اسلام و ارزش‌های الهی هدايت كرد و از بی‌هويتی و بی‌بند و باری و ابتذال كه سوغات غرب بود، به سوی عزت‌خواهی، عفاف، درک شخصيت و كمال‌جويی و تحول فكری و روحی سوق داد.

وی تصریح کرد: در دیدگاه فاسد غرب، زنان به مثابه خرید و فروش کالا بوده و این موجود مقدس را که سرچشمه عطوفت و فضيلت می‌باشد به ابتذال كشانده است. تاریخ به ما نشان می‌دهد که در طول ۵۰ سال سياه حاكميت خاندان فاسد پهلوی، زنان مسلمان زير فشار و يورش فرهنگی استعمار و استكبار دست و پا می‌زدند.

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) با بیان اینکه بانوان نیز دوشادوش مردان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند افزود: زنان در انقلاب اسلامی شيفته كمک‌رسانی به محرومان و مستضعفان بودند و در ياری‌رساندن به كشاورزان و قشر محروم جامعه و شركت در جهاد سازندگی بسیار فعال عمل کردند.

خانم یوسفی حضور پرشور زنان در صحنه انقلاب اسلامی را از افتخارات بزرگ ايران اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: زنان از همان روزهای نخستين انقلاب وارد ميدان مبارزه شده و با روحیه جهادی خود قدم به قدم انقلاب اسلامی را ياری كردند و با عزمی استوار تکلیف خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا كردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهرستان گرمی با بیان اینکه زنان مسلمان در تمامی نهضت‌ها و حرکت‌های اسلامی پیش‌قدم بودند، گفت: این قشر اثرگذار مسلمان در شکل‌گیری انقلاب اسلامي پيشگام و جلودار نهضت بودند و پيشاپيش مردها در صفوف تظاهرات عليه نظام طاغوت حركت می‌كردند.

برچسب‌ها