سیره حضرت علی(ع) الگویی برای افرادی که خواهان قدم‌گذاری در راه انسانیت هستند
294278

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی، سیره حضرت علی(علیه‌السلام) را الگویی برای افرادی که خواهان قدم‌‌گذاری در راه انسانیت هستند، دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه یوسفی در آیین گرامیداشت میلاد حضرت علی(علیه‌السلام) در محل مدرسه علمیه ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی، آن حضرت را تربیت‌یافته مکتب رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و قرآن ناطق معرفی کرد و افزود: حقیقت قرآن در وجود امیر‌المومنین(علیه‌السلام) متبلور و نمایان شده بود از این‌رو بیان و تفسیر راستین کلام الهی را جز در خاندانی که وحی در خانه آنها و خطاب به آنها نازل شده است، نمی‌توان یافت.


وی ادامه داد: بعد از نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) اولین کسی که با حقیقت قرآن و شئون آن ارتباط علمی داشت حضرت علی علیه‌السلام بود. چراکه آن حضرت حقیقت قرآن را از منبع اصلی‌ آن، یعنی پیامبر(صلی‌الله‌و‌علیه‌و‌آله) دریافت کرده بود.


معاون فرهنگی-تبلیغی مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی، یکی از منابع علمی حضرت علی(علیه‌السلام) را قرآن کریم دانست و بیان داشت: آن حضرت چون از اسرار و رموز کلام الهی اطلاع کامل داشت و با شان نزول، ناسخ و منسوخ و غیره آشنا بود، بنابراین احکام و قوانین دین و معارف اسلام را از عمق آن کتاب آسمانی استخراج و در اختیار مسلمانان قرار می‌داد.


خانم یوسفی بیان داشت: مولای متقیان بهترین الگو برای مردان جامعه ما هستند چراکه تمامی فضائل اخلاقی در ایشان جمع بوده و هر روز از زندگی پر برکتشان درس بزرگی برای افرادی که خواهان قدم‌گذاری در راه اسلام و انسانیت هستند، می‌باشد.

برچسب‌ها