ارتقاء سطح علمی مدارس به حد استاندارد و توجه به منابع انسانی مدارس، از برنامه های پیش رو است
294391

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران کرمانشاه از برنامه ریزی ها برای افزایش اثرگذاری خواهران در فضای علمی خبر داد و گفت: ارتقاء سطح علمی مدارس به حد استاندارد و توجه به منابع انسانی مدارس، از برنامه های پیش رو است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، در سفر به استان کرمانشاه، در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: تمدن اسلامی در پیچ تاریخی خود قرار دارد و در شرایطی است که با تمام توان خود در مقابل جبهه استکبار ایستاده است. تمدن اسلامی در فضای نبرد نابرابر فرهنگی، ناتو و تهاجم فرهنگی، خوب جلوه‌گری کرده و نظام سلطه را به مبارزه سخت و جانگیری کشانده است.

وی ابراز داشت: نظام سلطه گمان نمی‌کرد به این زودی حوزه تشیع و تمدنی اهل بیت(ع) بتواند چنین چالش بزرگی را برای او ایجاد کند و این به برکت انفاس قدسی حضرت امام(رحمت الله علیه) بود.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امام(ره) در دوره‌ای که نظام سلطه کاملا مست غرور بود و دین، ایمان، معنویت و اندیشه‌های خداباورانه در محاق رفته بود؛ نه فقط در ایران و در منطقه، بلکه در تمام دنیا فریاد توحید را اقامه کرد و صدای معنویت شیعی طنین انداز شد.

وی افزود: امام توانست اثبات کند که هنوز معنویت می‌تواند جریان‌های اجتماعی را مدیریت کند و قدرت نظام سلطه را به چالش بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب را منبع ارزشمندی برای تبیین این مطلب دانست که تمدن پایه‌ریزی شده به دست امام(ره) در چه زمینه‌هایی نظام سلطه را به چالش کشیده است.

وی با بیان روایتی از امام هادی(علیه‌السلام) مبنی بر اینکه اگر در دوران غیبت علمایی نبودند که مردم را به سوی او هدایت و راهنمایی کنند، کسی در دین خدا نمی‌ماند و همه مرتد می‌شدند؛ به تبیین جایگاه حوزویان در ایفای تمدن نوین اسلامی پرداخت و راهبرد مدیریتی عالمان دین در زمان غیبت را مدیریت قلوب و مدیریت گرایش‌های قلبی دانست.

وی تصریح کرد: توان عالم دین در مدیریت قلوب مثل ناخدایی است که سکان کشتی را به دست می‌گیرد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه مطالب خود گفت: در افق 1414 به دنبال مرجعیت رسمیت یافته در حوزه با موضوع زن و خانواده هستیم و باید از یک سازمان فرهنگی به یک سازمان علمی تخصصی ارتقاء پیدا کنیم و باید تمام استعدادها بروز و ظهور کند که در این راستا اساتید نقش مهم و اثرگذاری در تربیت طلاب دارند.

این مقام مسئول، با اشاره به این مطلب که تلاش شده اثرگذاری خواهران در فضای علمی بیشتر شود؛ ارتقا سطح علمی مدارس، رفتن به حد استاندارد و توجه به منابع انسانی مدارس را از مواردی دانست که مورد عنایت است.

در پایان، اساتید مسائل و نظرات خود را پیرامون موضوعات مطروحه در راستای ارتقاء سطح علمی استان بیان کردند.

برچسب‌ها