ایران جزو چند قدرت دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است /انتقاد از ترویج فرهنگ غربی و ازدواج سفید در برخی فیلم ها
294399

خطیبان نماز جمعه به جایگاه ایران در منطقه و مذاکرات وین اشاره کردند و در خصوص حواشی جشنواره فجر امسال هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، گزیده اخبار نمازجمعه استان های مختلف در ادامه می آید:

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

ایران جزو چند قدرت دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است، این جایگاه در سایه نگاه به دستورالعمل حضرت امیر (ع) به دست آمده است.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، گفت: معظم‌له در فرمایشات‌شان به این حقیقت تأکید کردند که برای رسیدن به هدف تمدن اسلامی، نیازمند توسعه هستیم و قله‌های آن، دستیابی به زیرساخت‌هاست.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ما در دوران انقلاب اسلامی توانسته‌ایم جایگاه‌های ویژه‌ای را در بازی‌های المپیک و جهانی کسب کنیم، گفت: این در شرایطی است که تیم ملی ما در المپیک ۲۰۱۲ توانست از میان ۲۰۴ کشور، رتبه دوازدهم جهان را به دست آورد.

وی ادامه داد: به دست آوردن این رتبه در شرایطی است که در آغاز و اوج تحریم‌ها قرار داشتیم، اما توانستیم در رقابت با قدرت‌های اول اقتصادی جهان به رتبه دوازدهم دست یابیم؛ این ظرفیت ویژه جمهوری اسلامی ایران باید مورد توجه مسئولان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ۲۵ هزار مجموعه ورزشی در کشور طی ۴ دهه گذشته تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت حضور نسل جوان در میادین مختلف ورزشی را فراهم کرده است که باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

انتقاد از ترویج فرهنگ غربی و ازدواج سفید در برخی فیلم ها

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه جریان آمریکاگرایی به وسیله تربیت یافتگان غربی ترویج می شود، از ترویج و تبلیغ فرهنگ ازدواج سفید در برخی فیلم های جشنواره فجر انتقاد کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوی الهی، با گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار داشت: مازندران ۴۰۰طلبه و روحانی شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از ترویج و تبلیغ فرهنگ ازدواج سفید در برخی فیلم‌های تولیدشده، اظهار داشت: متأسفانه مسئله حرام زادگی را به اسم و قداست عشق در حال ترویج هستند و به کسانی که در جشنواره جایزه داده شد که حرف‌های کفرآمیز و ملحدانه می‌زنند.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: برخی‌ها تلاش دارند در ایران فرهنگ غربی را ترویج دهند و باید بدانیم در ایران بالای امور، ولایت فقیه وجود دارد و دنیای غرب بداند ایران، شوروی و اسلام کمونیست نیست و ملت به دوارن نکبت پیش از انقلاب برنخواهد گشت.

 

امام جمعه رشت:

آمریکا به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین است

امام جمعه رشت با اشاره به لزوم راستی آزمایی گفته های طرف غربی در مذاکرات، گفت: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و آمریکا نیز به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای بزرگ امام خمینی با اشاره به حماسه مردم ایران در ۲۲بهمن ماه امسال، اظهار کرد: حضور حماسی مردم در ۲۲بهمن با وجود تبلیغات دشمنان پرشکوه و قابل تحسین بود.

وی با بیان اینکه انتقادات نباید به گونه‌ای باشد که پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی نادیده گرفته شود، افزود: غربی‌ها با وجود دشمنی با انقلاب و نظام مقدس اسلامی به پیشرفت‌های ایران در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اعتراف کرده اند.

امام جمعه رشت به موضوع افزایش قیمت ارزاق عمومی و گلایه‌های مردم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با تشدید نظارت‌ها جلوی افزایش قیمت‌های افسار گسیخته را بگیرد زیرا نبود نظارت‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری به اعتماد عمومی میزند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی:

آینده جامعه «توسعه عدالت» خواهد بود

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، با بیان این‌که در دو هفته پیش عرض کردم نسل‌های امروز ما نسبت به انقلاب چهار سوال دارند، اظهار کرد: در هفته گذشته روی دستاوردهای انقلاب به‌عنوان سالروز پیروزی انقلاب عرض کردم در رأس همه دستاورهای انقلاب، مسئله اقتدار دین و اقتدار اسلام و حاکمیت قدرت دین بر همه معادلات تنظیم شده از طرف استکبار جهانی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که بستر فرهنگ اجتماعی و سیاسی ما به طرف «مدیریت جهادی» پیش می‌رود، اظهار کرد: آینده زندگی اجتماعی ما در این کشور «توسعه عدالت» است یعنی در آینده کشور ما، داشتن‌ها، لذت‌ها، تمام افزون‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مورد نفرت مردم قرار می‌گیرد.

 

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

واردکردن شوک به مذاکرات بازی نخ نما شده/ضرورت توجه به جهادتبیین

امام جمعه تبریز در خصوص حضور یک هیات صهیونیستی در وین گفت: این یک سناریوی جدید است که آمریکا می خواهد به مذاکرات شوک وارد کند درحالیکه این بازی دیگر نخ نما شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: این روزها شاهد حضور صهیونیست‌ها در وین هستیم، این یک سناریوی جدید دارد که القای گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذران برای شوک وارد کردن به مذاکرات برای امتیاز گرفتن بیشتر است.

 

تذکر امام جمعه موقت اصفهان به وزیر ارشاد در خصوص جشنواره فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص جشنواره فیلم فجر توجه داشته باشد.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای دو ابزار استکبار برای جدا کردن مردم از انقلاب هستند، گفت: این روزها حمله به شخصیت‌ها، سپاه، شورای نگهبان و …زیاد شده است، نیروهای نظامی و انتظامی برای ما قابل احترام هستند و حملات دشمن متوجه سپاه و بسیج است.

وی ادامه داد: عمده تمرکز دشمن ضربه زدن به شخصیت سردار سلیمانی است و این در حالی است که هیچکس نمی‌تواند در این زمینه موفق شود.

امام جمعه موقت گرگان:

رعایت حرمت مسلمانان بر اصحاب رسانه و قلم واجب است

امام جمعه موقت گرگان گفت: رعایت حرمت مسلمانان بر  اصحاب رسانه و قلم واجب است و نباید خطای مومنان را در فضای حقیقی و مجازی منتشر کرد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: زبان و قلم موجب سعادت و شقاوت مسلمانان بوده و هر مطلب و موضوعی قابلیت طرح و گفتار ندارد.

وی با تأکید بر اینکه آبرو، جان و مال مومن نباید مورد مخاطره قرار گیرد، بیان کرد: باید به توصیه های قرآن عمل کرد و اگر خوبی هایی که در قرآن بیان شده به کار برده شود مومنان به سعادت می رسند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: گفت: خداوند حرمت مسلمانان را بر همه چیزهای دیگر مقدم و برتری داده و حرمت جان، آبرو و مال مسلمانان از هر حرمتی بالاتر است.

برچسب‌ها