حوزه های علمیه همواره با تکیه بر مردم، توانسته اند مقتدرانه وارد میدان شوند
294413

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران در جمع روسای هیات امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران کرمانشاه، گفت: حوزه های علمیه مرم نهاد بوده و وابسته به دولت نیستند. لذا در قرون متمادی راحت توانسته‌اند حرف حق بزنند و مقتدرانه وارد میدان شوند.

به گزاش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسمین واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه هم اندیشی با موضوع "طرح تحول هیات امنای مدارس علمیه خواهران" که در مدیریت استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، روسای هیات امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد، گفت: حوزه ها با مردم گره خورده اند و از ابتدا تحت حمایت مردم بوده اند. از ویژگی های حوزه‌های علمیه آن است که وابسته به دولت نیست و مرم نهاد است، لذا در قرون متمادی راحت توانسته‌اند حرف حق بزنند و مقتدرانه وارد میدان شوند و از احدی جز خداوند نترسند.

وی با اشاره به اینکه امام و مقام معظم رهبری نیز تاکید بر استقلال حوزه داشتند تا حوزه‌ها همواره بتوانند روی پای خود بایستند، افزود: هزینه کردن برای دین توسط مردم مایه آرامش و ثبات دینی آنهاست و مردم پای دینی که برای آن هزینه می‌کنند، می‌ایستند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، در راستای تبیین طرح تحول هیات امنا تصریح کرد: برای حوزه‌هاي علميه خواهران از ابتداي تاسيس در قوانین اینگونه تعیین شد که تحت اشراف علمای بلاد و هیات امناء اداره شود. نظر به اینکه در دور جدید مدیریت قرار است قوانین عملیاتی شود، یکی از اسناد بالادستی، وجود و ساماندهی هیات امناهای مدارس است.

وی با تبیین اقدامات جدید در راستای تقویت مدارس علمیه افزود: توجه به منابع انسانی و هیات امناها و مسائل مالی و حمایت از مدرسه از اقدامات جدید است. همچنین توجه به ایجاد منابع پایدار از برنامه‌های آتی پنج ساله است یعنی استقلال واحدهای تربیتی تا حد امکان تامین شود.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه نیز در ابتدای این نشست، ضمن خوشامدگویی به اعضا و تبریک مناسبت های ماه رجب ابراز امیدواری کرد این جلسه نقطه عطف خوبی در تقویت مدارس علمیه خواهران و شروع حرکت‌های سازنده باشد.

در ادامه جلسه در حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، بحث و تبادل نظر بین حاضرین شکل گرفت و مسائل و مشکلات موجود توسط اعضای جلسه مطرح شد.

برچسب‌ها