ماه شعبان و رمضان، فرصت طلایی برای جذب طلاب است
294462

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، بر بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه های رجب، شعبان و رمضان برای اطلاع رسانی و جذب نیروی طلبه دانست و گفت: باید با کار جهادی و استفاده درست از پتانسیل های معنوی این ایام، بهترین عملکرد را در جذب نیروی طلبه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست هم اندیشی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با معاونین آموزشی مدارس علمیه خواهران استان و با حضور مهمان ویژه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کریمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.
 
حجت الاسلام محمدرضا کریمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز، با حضور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین، ضمن دیدار با مدیر و کادر حوزه استان، گفت: حسن خلق و گره گشایی دو مؤلفه مهم خدمت است و ارتباط‌گیری مؤثر طلاب با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مردم به حوزه‌های علمیه است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: کم شدن ارتباط حوزه های علمیه با بدنه جامعه آسیب زاست و باید ارتباط بیشتری با اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم‌لو نیز ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای اطلاع رسانی و تبلیغات و جذب نیروی طلبه است و باید با کار جهادی و استفاده درست از پتانسیل های معنوی این ماه، بهترین عملکرد را در جذب نیروی طلبه داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: علاوه بر تبلیغات و فعالیت های رسانه ای می توان نیروهای مبلغ در شهر و روستا، در سطح استان تبلیغات را چندبرابر افزایش داد
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دروس حوزوی به صورت مکتبی به بانوان ارائه می‌شده است؛ به طوری که استادان مرد در هر شهر، جلساتی را در قالب مکتب برای ارائه آموزه‌ها و معارف دینی به بانوان تشکیل می‌داده‌اند
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو عنوان کرد: مدارس و مساجدی که از دوران گوناگون نظیر قاجاریه و صفویه در قزوین بر جای مانده، نشانگر همین توجه افراد و حتی مسئولان دولتی به این گونه مکان‌هاست.
وی به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان فرمودند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است؛ اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد به اهداف خود می‌رسد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: از جمله جایگاه‌هایی که بعد از انقلاب گسترش یافته، حوزه علمیه خواهران است و این مایه خوشبختی است، چرا که اثری از خون شهدا و انقلاب است و رهبری از حوزه علمیه به عنوان رویش انقلاب یاد می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران به صورت تمام وقت، پاره وقت و نیمه حضوری است که افراد واجد شرایط و علاقمند می‌توانند برای ثبت نام به مدارس علمیه خواهران مراجعه کرده و یا اینکه به سایت حوزه علمیه مراجعه کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو یادآور شد: در حال حاضر در استان قزوین یک هزار طلبه خانم مشغول به تحصیل هستند.
 
در ادامه، خانم عاشوری معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قزوین، به بیان پیشنهادها و برنامه‌های پیش روی مرکز آموزش مانند شناسایی مساجد شاخص و روستاهایی که پتانسیل همکاری دارند، پرداخت.
 
همچنین معاونت های آموزش مدارس نیز به بیان نقطه نظرات در مورد جذب بیشتر و بهتر طلاب و پیشنهادات خود پرداختند.

برچسب‌ها