اسلام تمتعات دنیایی را منفور نمی داند
294941

استاد مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی‌آباد کتول گفت: اسلام به تمام جوانب زندگی انسان توجه دارد و نسبت به هر کدام، آداب و برنامه‌ای بیان کرده است، حتی تمتعات دنیایی را منفور ندانسته اما باید همه در خدمت رشد و تعالی انسان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم مریم کردکتولی، در جمع طلاب مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: جامعه‌ای که پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در آن متولد شدند، از نظر فرهنگی و سیاسی وضعیت اسفناکی داشت، تا اندازه‌ای که آن دوران، به عصر جاهلیت معروف شد؛ خداوند در آیه ۱۶۴سوره آل عمران می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ؛ یقینا خدا بر مؤمنان منّت نهاد که در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیخت».

وی افزود: در دوران جاهلیت مردم با دور شدن از ارزش ها، به ضدارزش‌ها اهمیت می‌دادند، اما پیام اسلام برای آنان برادری، برابری و زنده کردن فضایل انسانی بود.

استاد حوزه، هدف از بعثت انبیاء را دعوت به توحید دانست و گفت: خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا به وسیله آیات خود به مردم متذکر شوند، دعوت به توحید مهمترین پیام پیامبر گرامی اسلام نیز هست که شعار توحید «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» در آن جاری بود، اسلام آمد تا دست‌های قدرت‌های گوناگون را از زندگی بشریت کوتاه کند و حکومت‌های طاغوتی و شیطانی کنار روند.

 خانم کردکتولی به دستاوردهای اسلام برای جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اسلام پرچم معرفت و عدالت را برافراشت و فضایل اخلاقی را زنده کرد، برجسته ترین آداب انسانی و اخلاقی را می‌توان در سیره زندگانی پیامبر مشاهده کرد.

وی بعثت را حامل محتوایی بسیار غنی دانست و افزود: هر آنچه که مورد نیاز بشریت در زمان‌های مختلف بود، در محتوای بعثت می‌توان یافت اما فهم ما محدود و ناقص است و آن را بطور کامل درک نمی‌کنیم.

استاد حوزه اذعان کرد: بشریت از برکات بعثت پیامبر مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بهره‌مند شدند و علم و تمدن بشر، فضائل اخلاقی که در بین انسان‌ها مرسوم هست، از برکات بعثت نبی مکرم اسلام است.

خانم کردکتولی ادامه داد: اسلام به تمام جوانب زندگی انسان توجه دارد و نسبت به هر کدام، آداب و برنامه‌ای بیان کرده است، حتی تمتعات دنیایی را منفور ندانسته اما باید همه در خدمت رشد و تعالی انسان قرار گیرد.

برچسب‌ها