نقطه مرکزی تهاجمات دشمن روی بانوان و خانواده است
294993

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز نقطه مرکزی تهاجمات دشمن روی بانوان و خانواده است. اگر دختر جامعه را گرفتند، کل نسل و خانواده را از بین برده اند. قاسم سلیمانی ها و... در دامن مادران تربیت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز، ضمن تبریک ایام پیش رو و مبعث پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: گستره نظام هستی وسیع است و این عظمت انسان را متحیر و تسلیم می کند در حالی که عظمت انسان در این نظام هستی خیلی کوچک و حقیر است، قطعاً خدای تعالی این موجودی که به اسم انسان خلق کرد، هدفی از خلقت او داشت. آنقدر به این انسان رفعت مقام داد که او را خلیفه خودش روی زمین کرد.
 
وی افزود: در این گستره هستی انسان ویژگی خاصی دارد، انسان موجودی دارای شعور و اراده است، مختار است و خدا از روی رحمتش به بشر عقل عنایت فرمود و انسان به وسیله عقل از وحی بهره مند می شود، لکن همه انسان ها در فهم وحی یکسان نیستند، لذا خداوند متعال به منظور اینکه انسان ها بتوانند بهره درستی از وحی ببرند نظام تعلیم و تربیت را مقرر کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: همه انسان ها استعداد خلیفة اللهی را دارند ولی برخی از انسان ها غیر از خلیفة الله بودن، یک ویژگی برتر و اضافه‌ای به آن ها داده شده و آن این است که کار هدایت‌گری را انجام می دهند. هدایتی که در اختیار خداست، این هدایت توسط یکسری از افراد انجام می شود. این ها معلمند، استادند، همان کاری که خود خدا به عنوان معلم اول و انبیاء به عنوان معلم دوم انجام می دهند، این افراد همان راه را ادامه می دهند. کلام خداوند متعال و هدایت خدا را می فهمند، استفاده می کنند و به دیگران می رسانند و هدایت می کنند.
 
وی ادامه داد: اگر انسان بتواند فضایی را آماده کند که یک نفر هدایت شود، خیلی مهم است و مهم تر این که مجموعه ای را فراهم کنیم و افرادی را تعلیم دهیم که ایشان بتوانند سایرین را هدایت کنند و مجموعه ی حوزه علمیه خواهران و برادران همین کار را انجام می دهند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: امروز مسأله هدایت گری با توجه به هجمه دشمنان به داشته های ما اهمیتش چند برابر شده است. هم در اثبات عقاید باید تلاش کنیم هم در رد شبهات. نشر معارف اصیل و پاسخ دادن به شبهات واجب ترین کار ماست.
 
وی افزود: به برکت انقلاب خیلی از شرایط برای فعالیت های علمی، به خصوص در حوزه‌های علمیه خواهران فراهم شد. کار در حوزه علمیه خواهران وسیع است، یک عقبه هزار ساله تلاش کردند تا این معارف حفظ شود و ما بتوانیم عرضه کنیم. امروز مجموعه ای از فعالیت های علمی و عملی در مقابل حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه خواهران قرار دارد. امروز هجمه های دشمن روی دختران، خواهران و بانوان است. اگر دختر جامعه را گرفتند کل نسل را از بین برده اند، خانواده را از بین برده اند. قاسم سلیمانی ها، دانشمندان، فرماندهان، و... در خانواده و در دامن مادران تربیت می شوند، لذا نقطه مرکزی تهاجمات دشمن روی بانوان و خانواده است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه جامعه ما مبتلا به عقاید فکری و نحله هاست، تأکید کرد: مردم عادی، دینشان را از رفتار من و شما یاد می گیرند، اگر ما درست عمل کردیم متدین می شوند و اگر درست عمل نکردیم، بی دین می شوند. لذا غفلت جایگاهی ندارد، لازم است بدون نفسانیات وارد عرصه شویم و آن چیزی که خدا از ما می خواهد را عملیاتی کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز، خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: ما محتوا زیاد داریم، روش نداریم، در بیان مطالب خواهران را روشمند کنید، خواهران ما در حوزه یاد بگیرند چگونه با دل جوان ارتباط برقرار کنند، چگونه بتوانند جذب کنند بدون اینکه خودشان را تنزل بدهند. مطلب دیگر اینکه مساجد ما یکی از مکان های بروز خواهران است. خیلی خوب می شود همان طور که ما در حج معینه داریم، در مساجد هم معینه امام جماعت داشته باشیم و بخشی از هدایت فکری و مشاوره و تربیت دینی در مساجد توسط خواهران طلبه انجام گیرد. معضل فرزندآوری، سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان و مشکلات خانواده، از مواردی است که لازم است حوزه علمیه خواهران در این موارد ورود کند.
 

برچسب‌ها