مبلغین به جهاد تبیین در عرصه فضای مجازی، عمومی و اجتماعی بپردازند
295204

استاد حوزه در نشستی با موضوع "جهاد تبیین" در جمع طلاب خواهر آشتیان گفت: منظور از تبیین، گفتن حقایق دین است و جهاد تبیین در مقابل انحرافات است که مبلغین آن را در سه عرصه فضای مجازی، فضای عمومی، و اجتماعی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاونت پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام خمینی آشتیان، همزمان با ایام میلاد باسعادت سه نور ماه شعبان، نشست پژوهشی فرهنگی با موضوع "جهاد تبیین" را به صورت حضوری در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی در این نشست درباره بحث جهاد تبیین که سفارش مؤکد رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: هر کسی سنگینی وزن را در عرب بخواهد بکار ببرد، از واژه (من) استفاده می کند و خداوند این واژه را در اول آیه قرار داده به دلیل وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) است که آنقدر وزن دارد تا سنگینی وظایف و رسالت و نبوت پیامبر اسلام(ص) را نسبت به اولیای الهی بسنجد.

وی افزود: پیامبر(ص) از جنس بشر قرار داده شده است و وظیفه پیامبر این است که آیات خداوند را بر مردم تلاوت کند. منظور از تلاوت، تفسیر، تبیین حقایق و معارف قرآن است. وظیفه بعدی پیامبر، تزکیه جامعه است؛ اگر ما مبلغین تزکیه را انجام ندهیم، با مردم عادی تفاوتی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی خاطرنشان ساخت: وظیفه بعدی پیامبر تعلیم و تربیت مردم و جامعه است، افرادی که مبلغ دین هستند، وظایفی که بر پیامبر وارد شده بود برای آنها هم وارد است، همانطور که پیامبر می فرمایند: "رحم الله خلفائی" خدا رحمت کند خلفای مرا، منظور از خلفا مبلغین دین هستند.

وی در پایان تاکید کرد: منظور از تبیین، گفتن حقایق دین است و جهاد تبیین در مقابل انحرافات است، جهاد تبیین ما مبلغین در فضای مجازی، فضای عمومی، و اجتماعی است.

برچسب‌ها