جشن عبادت 700  دختر نو مکلف اردکانی برگزار شد
296419

به همت مسئولان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان، جشن عبادت 700 دانش‌آموز نو مکلف دختر اردکانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، در گفت و گویی، با اشاره به اینکه جشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد، گفت: این جشن بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است.

 وی رسیدن به سن تکلیف را نقطه عطف در زندگی و سرآغاز ارتباط با خداوند متعال دانست و اضافه کرد: برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام گرفته تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

خانم ابراهیمیان افزود: در سال 1401-1400 همزمان با اعیاد ماه رجب و شعبان و با همکاری آموزش و پرورش و به همت کارگروه کودک و خانواده مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، قریب به ۷۰۰دانش‌آموزان دختر کلاس سومی از مدارس مختلف شهرستان، در مراسم جشن عبادت حضور یافتند.

وی در بیان شیوه اجرای این مراسم، گفت: این مراسم شامل دو بخش مجزا بود؛ بخش ویژه برای مادران مکلّفان که همراه با سخنرانی و اجرای تئاتر نمایشی؛ و بخش مختص برای دختران 9ساله که شامل  اجرای برنامه‌های شاد و متنوعی از قبیل مسابقه، مراسم چادرسرگذاری، اجرای تئاتر نمایشی و بیان احکام و قرائت همگانی سوگندنامه و دعای سلامتی امام زمان(عجل الله فرجه) بود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در پایان از همکاری آموزش و پرورش شهرستان اردکان، مسئولین کانون امام خمینی(رحمه الله) و مدیریت مدارس شهرستان اردکان در برگزاری با شکوه "جشن تکلیف" تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها