طلبگی مسیری برای رسیدن به سربازی امام زمان(عج) است
297013

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان گفت: قدم نهادن در مسیر طلبگی، سرآغاز اصلاح و هدایت جامعه و مسیری برای رسیدن به سربازی امام زمان(عج) است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین حیدریان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان، در جمع طلاب و مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان یزد، به روایتی از امام علی(علیه السلام) اشاره کرد که حضرت فرمودند: «رسول خدا(صلّى الله عليه و آله): اللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا اَلنَّاسَ مِنْ بَعْدِي؛ رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) سه مرتبه فرمود پروردگارا جانشينان مرا رحم كن، كسى باو عرض كرد يا رسول اللّه جانشينان تو كيستند؟ فرمود كسانى باشند كه بعد از من بيايند و روايت كنند احاديث و سنت هاى مرا پس آنها تعليم كنند به مردم بعد از من.»

وی با اشاره به این روایت بیان کرد: یکی از ارزشمندترین کار‌هایی که می‌توان در دنیا انجام داد و مشمول دعای خیر معصومین(علیهم السلام) قرار گرفت، تبلیغ دین خدا و دعوت مردم به پرستش و توجه به پروردگار، قرآن و سخنان معصومین است و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای امر تبلیغ است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به اینکه مهمترین رسالت طلبگی، تبلیغ دین و ترویج آموزه‌های مقدس دین اسلام و خدمت به مردم است، تصریح کرد: قدم نهادن در مسیر طلبگی سرآغاز اصلاح و هدایت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدریان ادامه داد: مسیر طلبگی، سربازی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) است و راه‌آورد عرصه طلبگی تولید علم یا انتشار علم و یا حداقل این است که خود طلبه عمل کننده به علوم دینی باشد.

وی در ادامه به برنامه های ویژه مبلغات اشاره و بیان کرد: طرح «مبلغین امین» در مدارس توسط طلاب و مبلغات خواهر از برنامه‌های ارزشمندی است که با قدردانی از سوی آموزش و پرورش شهرستان اردکان همراه بود و مبلغین با قدرت تبلیغی خود توانستند جایگاه خاصی در بین دانش‌‌آموزان پیدا کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در پایان اظهار کرد: اعزام مبلغات به مساجد و پایگاه‌های بسیج و محافل خانگی و حضور آنها در بین روزه‌اولی‌ها و نوجوانان، از دیگر فعالیت های مشترک مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و سازمان تبلیغات است.

برچسب‌ها