بیش از 1000 بانوی اردکانی نظارگر تئاتر جابر
297134

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان از استقبال کم نظیر بانوان اردکانی از اجرای تئاتر «جابر» که زندگی یک دانشمند شهید را به نمایش می‌گذارد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه ابراهیمان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان در گفت و گویی اظهار داشت: به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان و با همکاری ناحیه مقاومت و بسیج شهرستان، دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی-هنری چادرملو این شهرستان، تئاتر «جابر» اکران شد.

وی با اشاره به هدف از اجرای این برنامه گفت: اهمیت و اجرای برنامه برای زنان در حوزه انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تا حدی مغفول مانده است و با دعوت از گروه "تئاتر جابر" سعی شد این خلا تا حدودی جبران شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان اظهار کرد: در قسمت اول «تئاتر جابر» زندگی جوان دانشمندی به تصویر کشیده می‌شود که پس از مذاکرات هسته‌ای مجبور می‌شود فعالیت‌های تحقیقی خود را مختل کند و به این دلیل تصمیم می‌گیرد به سوریه برود. اما در ادامه فرمانده اش او را از رفتن به سوریه منصرف می‌کند و به این ترتیب این دانشمند به فعالیت‌های تحقیقی خود ادامه می‌دهد.

خانم ابراهیمیان تصریح کرد: قسمت دوم با عنوان«صاحبه» ادامه قسمت نخست بوده و ماجرای مسلمان شدن زنی اروپایی و ساختن مستند جابر توسط او را بیان می‌کند و مفاهیمی همچون آشنایی با سواد رسانه و فضای مجازی، روابط صمیمانه بین اعضای خانواده، روابط اجتماعی و ... را به عرصه نمایش می‌گذارد و در یک کلام "تئاتر جابر" نمونه‌ای از نمایش نامه‌های جذاب و دل نشین است که موفق شد مخاطبان خود را از تمام اقشار با سلیقه‌های متفاوت جذب کند.

وی به نحوه اکران نمایش تئاتر اشاره و بیان کرد : همزمان با ماه مبارک رمضان، این تئاتر ارزشی در دو روز متوالی و چهار سانس اکران شد؛ در دو سانس ابتدایی "جابر ۱" و " جابر ۲ با عنوان "صاحبه" برای نخستین بار در استان یزد سانس‌های بعدی را به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول افزود: این برنامه با استقبال کم‌نظیر دختران نوجوان و جوان روبرو شد و در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰۰ بانوی اردکانی به تماشای آن نشستند.

وی در پایان با تشکر از نهادهای مختلف برای برگزاری این برنامه خاطرنشان کرد: برگزاری این تئاتر به عنوان یک نمایش با محتوا، نشان داد که در مقابل اجرای برخی تئاتر‌های نامتعارف که به هر بهانه‌ای قصد خنداندن و یا جذب مخاطب خود را دارند، می‌توان با رویکرد‌های مناسبی مخاطبان را از خود راضی کرد.

برچسب‌ها