علم، اخلاق و سبک زندگی طلاب معرِّف حوزه‌های علمیه است
297960

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل علم، اخلاق و سبک زندگی بانوان طلبه را بهترین معرِّف حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: علم، اخلاق حسنه، سبک زندگی و میزان موفقیت‌ طلاب در عرصه فعالیت‌های اجتماعی در جذب بانوان به تحصیل علوم دینی تاثیر ویژه‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم افسانه جهانی در نشست با فعالان فرهنگی و سفیران رضوان مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی گفت: هر یک از ما طلبه‌ها به تنهایی با اعمال و رفتارمان معرِّف حوزه هستیم و با پیاده‌کردن قواعد قرآنی و دستورات دین در مدیریت خانه و خانواده و با اهمیت‌دادن به رسالت اصلی خود می‌توانیم برای دیگران الگو باشیم.

وی بیان داشت: زنان در سیر بشریت به سوی کمال و ساماندهی نظام خانواده و نظام اجتماعی تاثیر اساسی دارند و همیشه در کنار مردان در تمدن‌سازی نقش آفرین بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به سیمای یک بانوی طالب علم گفت: کسی که در مسیر طلبگی قدم بر می‌دارد بایستی به لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی از ویژگی‌هایی برخوردار باشد و ما باید به عنوان مبلغ دین در مسیری قدم برداریم که این ویژگی‌ها را در خودمان ایجاد کنیم.

خانم جهانی اظهار داشت: در بعد فردی، از یک طلبه خواهر انتظار می‌رود خدامحور و توحیدباور باشد، یعنی خدامحوری و توحیدباوری، هم در افکار و اندیشه و هم در رفتار و عمل یک طلبه خواهر نمایان باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل تفکر و تعقل و حرکت به سمت مطالعه و کسب علم و آگاهی را ویژگی دیگر طلاب عنوان کرد و افزود: علیم‌بودن از صفات خداوند متعال بوده و او دوست دارد بندگانش به سوی علم حرکت کنند بنابراین ما مبلغان حوزوی باید توانایی ترغیب قشر جوان جامعه برای حرکت در مسیر درست علم و دانش و آگاهی را داشته باشیم.

این مقام مسئول، با اشاره به سیمای بانوی طلبه در بعد خانوادگی و اجتماعی تصریح کرد: یک بانوی طلبه در خانواده نقش‌های متفاوتی مانند نقش مادری، همسری، دختری و خواهری دارد، بنابراین حوزوی بودن او بایستی در تمامی این نقش‌ها تجلی داشته باشد و او در کنار تمام فعالیت‌های اجتماعی خود از رسالت اصلی‌اش که همسرداری نیکو و تربیت نسل صالح است، غفلت نکند.

برچسب‌ها