بهره مندی از عوامل معنوی سختی های مادی زندگی را قابل تحمل می کند
298096

معاون آموزش مدرسه علمیه عصمتیه بابل گفت: افراد دیندار، با وجود شرایط سخت مادی، باز از آرامش خاصی برخوردارند که دلیل آن، بهره مندی از عوامل معنوی است و این موضوع را می توان در میان طلاب به خوبی مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم معصومه رحیمیان، معاون آموزش مدرسه علمیه عصمتیه بابل در گفتگویی در رابطه با موضوع خودکشی اظهار کرد: سوالی که همواره برای بشر مطرح بوده این بیت شعر، "از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟  به کجا میروم آخر ننمایی وطنم"، بوده که روزی، خود را در برابر هستی با این پرسش مواجه می دیدند و در پی یافتن هدف تولد و زندگی شان بوده اند.

 وی ادامه داد: نداشتن هدف و آرامش، یکی از مهم ترین عوامل خودکشی است، زمانی که مردم به خصوص عوام با این پرسش اساسی روبرو می شوند، از مواردی سخن می‌گویند که یا جنبه کلی و مبهم دارد و یا به امور دنیوی وابسته است؛ زندگی خوب، قبول شدن در کنکور، گرفتن مدرک، به دست آوردن یک پست مهم و شغل عالی و ... از اهدافی است که انسان های امروزی از آن یاد می‌کنند و هدف خود قرار می دهند، اما گاهی می‌بینیم که فرد به تمام این جایگاه ها رسیده، ولی باز هم از آرامش خبری نیست و دست به خودکشی می زند و گاهی دوستان و اطرافیان شخص این کار او را تایید می کنند.

خانم رحیمیان خاطرنشان کرد: آرامش شامل دو بخش است، اول عوامل مادی شامل ازدواج، مسکن، ثروت، مقام و ... و دوم عوامل معنوی را شامل می شود؛ چون انسان موجود صرفا مادی نیست بلکه معنویات نیز در او بسیار تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: از عوامل معنوی آرامش در قرآن، یاد خداوند، رفاقت با او، توکل و رسیدن به مقام رضا و صبر است، کسانی که اهل دین هستند حتی اگر در برخی امور مادی در سختی باشند، ولی باز از آرامش خاصی برخوردارند و دلیلش این است که از عوامل معنوی بهره مندند و این موضوع را  می توان در میان طلاب به خوبی مشاهده کرد، از طرفی می بینیم عده‌ای از نظر زندگی در سختی هستند، ولی سرشار از آرامش درونی هستند و زندگی با نشاطی دارند و از احساس رضایت درونی برخوردارند.

معاون آموزش مدرسه علمیه عصمتیه بابل اذعان کرد: این روزها زمان ثبت نام در حوزه علمیه خواهران است و این زمینه برای کسانی که شرایط ثبت نام در این فضای معنوی را داشته باشند، فراهم است، وقتی مادر خانواده که مسئولیت مدیریت خانواده را داراست، شاد و آرام باشد، به خوبی می تواند خانواده شادی داشته باشد و فرزندانی با نشاط تربیت کند.

برچسب‌ها