ثبت نام حوزه علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
298447

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان قزوین همزمان با سراسر کشور در مقاطع عمومی و تکمیلی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اصحاب رسانه، روز دوشنبه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کاظم‌لو در این نشست اظهار کرد: حوزه علمیه استان قزوین زیر مجموعه حوزه علمیه کشوری با شش مرکز آموزشی، پنج مرکز در سطح کارشناسی و سطح دو مشغول به فعالیت است و در مجموع 190 واحد درس در آن تدریس می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران استان قزوین همزمان با سراسر کشور در مقاطع عمومی و تکمیلی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو بیان کرد: بعد از پایان اردیبهشت تا 17 تیرماه همچنان به صورت حضوری آماده پذیرش داوطلبان هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پذیرش مقطع عمومی(سطح۲) در دو دوره، ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه و دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو ادامه داد: متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش و منابع آزمون و مصاحبه می‌توانند به صورت حضوری در مدارس و یا به پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان حوزه علمیه در آموزش و پرورش، قوه قضائیه، سپاه و صداوسیما مشغول به کار می شوند، افزود: ما در حوزه علمیه علاوه بر آموزش‌های مرسوم، به بحث مهارت‌آموزی طلاب ورود پیدا کرده و در حوزه‌های تحکیم خانواده، عفاف و حجاب، آسیب اجتماعی و طلاق آموزش‌های لازم را داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان قزوین 325 نفر است که این افراد پس از قبولی در آزمون و مصاحبه پذیرش می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو در خصوص شرایط ثبت نام، اظهار کرد: ثبت نام در مقطع تحصیلی سیکل برای داوطلبین با حداکثر 18 سال و با ارائه گواهی نامه و معدل حداقل 15 قابل قبول است و در مقطع دپیلم با حداکثر سن 40 سال و با معدل 14 آماده پذیرش داوطلبان خواهیم بود.

وی افزود: برای پذیرش در سطح سه حوزه علمیه، داشتن مدرک سطح دو نیاز است و شرایط سنی خاصی مدنظر نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، با اشاره به زمان آزمون ورودی حوزه خواهران خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه در ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد که حافظان کل قرآن، نهج البلاغه و برگزیدگان المپیاد کشوری و دارندگان مدرک سیکل با معدل 18 از آزمون کتبی معاف هستند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی دارندگان معدل بالای 18 و افرادی که اثر برتر پژوهشی دارند و یا مقالات پژوهشی و دانش نامه دارند معاف از آزمون خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو، تعداد طلاب مشغول به تحصیل را ۸۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 940 نفر فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه خواهران داریم که در بخش‌های مختلف جامعه مشغول خدمت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود: حدود 106 استاد در حوزه علمیه خواهران مشغول به کار هستند که در رشته‌های ادبیات عربی، قرآن و حدیث، اعتقادات دین مبین اسلام و مکتب تشیع، احکام، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و سیره معصومین(ع)، منطق و فلسفه، مباحث زن و خانواده در اسلام و نیز روش‌ها و مهارت‌هایی؛ مانند تبلیغ، تحقیق و تدریس آموزش می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگرچه کارشناسان حوزه علمیه خواهران می‌توانند به‌عنوان مبلغ دینی در جلسات و اجتماعات بانوان، معلّم دروس دینی، عربی، علوم اجتماعی و مربی پرورشی در مدارس آموزش‌وپرورش، مشاور مذهبی نوجوانان، جوانان و بانوان، به جامعه اسلامی خدمت رسانی کنند، اما هدف حوزه علمیه خواهران تنها آموزش و تربیت نیرو برای اشتغال نیست، بلکه در درجه اول تربیت مادران دینی توانمند است که منشا خیر برای خانواده و جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لو با بیان اینکه حوزه علمیه در کنار مجموعه‌های دولتی و غیردولتی آمادگی ورود به آسیب‌های اجتماعی را داراست، گفت: آسیب‌های اجتماعی بر زندگی ما چنبره زده و حوزه علمیه وظیفه دارد که در راستای بهبود آن قدم بردارد، اما به تنهایی نمی‌تواند در برابر این همجه‌ها ایستادگی کند و نیاز است همه دستگاه‌های تربیتی و اجتماعی در این موضوعات ورود کنند.

وی در پایان گفت: با تمام موضع گیری‌ها و هجمه‌هایی که نسبت به روحانیت وجود دارد، در سال گذشته در خصوص جذب طلاب نسبت به سال‌های قبل رشد ۳۷ درصدی داشتیم و جزو دو استان اول از لحاظ رشد جذب طلبه در حوزه‌های علمیه بودیم.

برچسب‌ها