سلوک الی الله به واسطه تمدن سازی نوین اسلامی است
298755

معاون امور حوزه های علمیه خواهران در دیدار با کادر مدارس علمیه استان البرز بیان کرد: سلوک الی الله به واسطه تمدن سازی نوین اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی، در نشست با کادر مدارس علمیه خواهران استان البرز، گفت: کادر حوزه به منظور تمدن سازی لازم است خصوصیت هایی در جانشان، مهارت ها و رفتاری در عملشان وجود داشته باشد. دانش افزایی، مهارت افزایی و رفتار تأثیرگذار، لازمه ی تمدن سازی است.
 
وی ضمن قرائت آیه 105 سوره توبه «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُون وَ سَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» افزود: پیامبر(ص) فرموده اند: در سایه سار کتاب خدا و عترت من، همه باهم به تمدن اسلامی بگروید. پیامبر(ص) این امانت را به من و شما تحویل داد، بعد این آیه شریفه می فرماید: خیال نکنید این امانتی که به شما داده شده رهاست، کار کنید، تلاش کنید خدا اعمالتان را می بیند، پیامبر(ص) و معصومین اعمال شما را می بینند. تلاش کنید امانتی که به دست شما داده شده است درست به آیندگان تحویل بدهید.
 
وی در این راستا ادامه داد: در تفاسیر ذیل آیه 105 سوره توبه آمده است: هر صبحگاه اعمال به پیامبر(ص) عرضه می شود در بعضی از روایات آمده است: هر شب اعمال به پیامبر(ص) عرضه می شود. در واقع یک احاطه ای بر اعمال من و شماست که این امانت را چگونه به آیندگان تحویل می دهیم. اگر پیامبر(ص)، حضرت ولی عصر(عج)، در اعمالمان یک عبادتی ببینند برایمان دعا می کنند و اگر معصیتی ببینند، برایمان طلب آمرزش می کنند. شما وظیفه دارید این امانت را خوب حفظ کنید و به دیگران بسپارید.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی اظهار داشت: شما کادر حوزه های علمیه در تمدن سازی نوین اسلامی سهیم هستید، ببینید نقشتان در تمدن سازی چیست، این تمدن سازی چون دستور خداوند متعال است، خداوند دائما رصد می کند که نسبت به این تمدن سازی چه انجام می دهیم، اگر خوب عمل کنیم برایمان دعا می کنند. با این نگاه محل کار شما نردبان سلوک معنوی شماست، نردبان ترقی شما مدرسه است و سلوک الی الله به واسطه ی تمدن سازی نوین اسلامی است.
 
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به وظیفه سنگین کادر حوزه های علمیه در تمدن سازی بیان داشت: نسبت خودتان را با این تمدن سازی پیدا کنید، وظیفه خودتان را در تمدن سازی بدانید و جانتان را در راستای تمدن سازی اسلامی بگذارید. جانمان را در راستای این امانت پرودگار، امانت پیامبر(ص) و امانت حضرات معصومین(ع) خرج کنیم؛ از پایان آن بی خبریم، ولی حتی اگر در خون خودمان غوطه ور شدیم، خوش به سعادتمان. اگر هم در خانه خودمان جان دادیم پایانش این است که در لحظه جان دادن سر در دامان حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) و پیامبر(ص) باشد: «فَادْخُلی فی‏ عِبادی، وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی»

برچسب‌ها