تبیین فضائل امام رضا(ع) در بیان مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی
300667

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی، امام رضا(ع) را جامع تمام فضائل معرفی کرد و گفت: تمام صفات عالی در وجود مقدس این امام همام جمع بود.

به گزارش پایگاه خبری و ‌رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید بهاری، در آیین جشن میلاد امام رضا(علیه‌السلام) در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی، در سخنانی عبادت را فروتنی در مقابل خداوند معرفی کرد و گفت: انسان کامل هر اندازه که به خدا نزدیک‌تر باشد، به همان اندازه خشوع و بندگی‌اش بیشتر می‌شود و هدفش در عبادت فقط سپاس نعمت‌های خداوند خواهد بود.

وی بیان داشت: پرهیزگاری و تقوای امام رضا(علیه‌السلام) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کردند، ایشان همه فکر و اندیشه‌شان، حفظ دین خدا و اجرای وظایف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزگاری و عبادت می‌دانستند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با بیان اینکه بندگی خالص برای خداوند وسیله رسیدن به مقام والای انسانی و معنوی می‌شود، افزود: امام رضا(علیه‌السلام) همچون پدر و اجداد پاکشان همواره قبل از هر چیز بنده خالص خداوند بودند و در پرتو همین بندگی بود که به ارزش‌های والای انسانی و مقام‌های بلند معنوی دست یافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهاری، به اهمیت علم‌آموزی از دیدگاه هشتمین امام معصوم اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا(علیه‌السلام) در بسیاری از اوقات شبانه‌روز به درس و بحث مشغول بودند. ایشان با آموزش فقه و علوم محمدی(صلی‌الله علیه‌وآله) به شاگردانشان، معتقد بودند که علم نمونه‌ای از ذکر و عبادت خداوند متعال است.

وی زهد امام رضا(علیه‌السلام) را جامع تمام فضائل معرفی کرد و گفت: همه صفات عالی در وجود مقدس حضرت ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) جمع بود.

برچسب‌ها