حوزه‌های علمیه خواهران، جایگاه تربیت نفوس در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است
301946

معاون امور حوزه های علمیه خواهران، مساله اساسی در حوزه های علمیه را تولید منابع انسانی برای تمدن سازی نوین اسلامی دانست و گفت: حوزه های علمیه خواهران، جایگاه تربیت نفوس در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی، در سفر به استان آذربایجان غربی، نشستی با مدیر و کادر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی برگزار کرد.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران در این نشست، در سخنانی ضمن اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران و رشد بالنده حوزه ها، به زنده نگه داشتن نگاه امیدافزا و نگاه به افق های روشن آینده و داشتن گام هایی استوار برای رسیدن به اهداف بلند تاکید کرد و گفت: مومن باید همیشه بین خوف و رجاء باشد، چرا که خوف، باعث دوری از کم کاری و رجاء، موجب امید در انسان شده و استواری گام هایش را در رسیدن به هدف به دنبال دارد.

وی در ادامه به بازخوانی و مطالعه مقالاتی پیرامون سازمانی عمل کردن و شیوه رفتار در سازمان پرداخت و تصریح کرد: هر قدر که سازمانی عمل کنیم، همان مقدار قوی تر شده و در رسیدن به اهداف موفق تر خواهیم بود.

در ادامه این برنامه، معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور، با کادر و مدیران مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، ضمن اشاره به ارزش های ماه مبارک ذی الحجه و ثمرات این ماه گرامی، به جایگاه شناسی کارگزاران حوزه های علمیه خواهران پرداخت و با تاکید بر حدیث شریف اميرالمؤمنين علي عليه السلام که فرمودند: رَحِمَ اللّهُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ؛ خداوند رحمت كند مردى را كه قدر خويش را بشناسد؛ تصریح کرد: هرکس که جایگاه خود را به اندازه بشناسد، می تواند برای ارزش ها و باورهای جایگاه خویش، قیام کند و مهارت ها و هنرها و توانمندی هایی که برای احراز این جایگاه احتیاج دارد، بیاموزد. رحمت خاصه الهی نیز شامل حال چنین فردی می شود.

مساله اساسی در حوزه ها، تولید منابع انسانی برای تمدن سازی نوین اسلامی باشد

معاون امور حوزه های علمیه خواهران افزود: حوزه های علمیه خواهران، جایگاه تربیت نفوس در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است که طبق فرموده مقام معظم رهبری، ما ممهدین و مقدمه سازان ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم و باید برای لشکر امام زمان(عج) انسان تربیت کنیم. ملاک فقط کارهای روزمره و نمره نباشد،بلکه باید به اهداف والا اندیشید و مساله اساسی در حوزه ها، تولید منابع انسانی برای تمدن سازی نوین اسلامی باشد.

وی افزود: فراموش نکنیم کادر حوزه های علمیه، سالک الی الله و انصار الله هستند و اگر باور به این مطلب داشته باشیم، سلوک و رشد معنوی خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی در این سفر یک روزه، همچنین دیداری با حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی داشت و با وی دیدار و گفتگو کرد.

همچنین دیدار با مدیران سابق و اسبق مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، حجج اسلام والمسلمین حیدری زاد و فخری نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، در این سفر در گفتگوی فردی و گروهی با کادر و مدیران مدارس علمیه خواهران استان، مسائل و صحبت های مدیران و کادر مدارس را شنیده و به دغدغه های همکاران پاسخ داد.

برچسب‌ها