مهمترین ارمغان حجاب و عفاف، تحصیل سلامت روانی پایدار جامعه است
302255

مدیر موسسه آموزش عالی امام جعفر صادق(ع) شاهرود با بیان اینکه حجاب از ضروریات زندگی ایمان محور است، گفت: حجاب و عفاف اسلامی، ضامن حفظ و پاسداری از کیان و شخصیت آحاد جامعه و مهمترین ارمغان آن، تحصیل سلامت روانی پایدار است.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم شعبانی، مدیر موسسه آموزش عالی امام جعفرصادق(ع) شاهرود، در گفتگویی، از برگزاری برنامه های اجرا شده توسط اساتید و مبلغین و دانش آموختگان سطح سه همزمان با هفته عفاف و حجاب در این شهر خبر داد و گفت: همزمان با هفته عفاف و حجاب، نشست های روشنگری، تهیه کلیپ و عکس نوشته در فضای مجازی، مصاحبه رادیویی با معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی امام جعفرصادق(ع) شاهرود و همچنین شرکت در مطالبه گری حجاب در کانون بسیج شاهرود با ارگان های مختلف توسط اساتید و طلاب و دانش آموختگان سطح ۳ و همچنین شرکت در راهپیمایی روز عفاف و حجاب از دیگر برنامه های اجرا شده است.

وی افزود: پاسخگویی به شبهات مربوط به حجاب در فضای مجازی توسط کارشناسان این موسسه از دیگر فعالیت های انجام شده در هفته عفاف و حجاب است .

مدیر موسسه آموزش عالی امام جعفر صادق(ع) شاهرود، با بیان اینکه با نگاه عقلانی به مسأله پوشش به این نتیجه می رسیم که حجاب از ضروریات زندگی ایمان محور به شمار می رود، تصریح کرد: حجاب و عفاف اسلامی، ضامن حفظ و پاسداری از کیان و شخصیت آحاد جامعه، به ویژه قشر بانوان است، لذا بی تردید از مهمترین ارمغان های آن، تحصیل سلامت روانی پایدار است که این مسأله از بزرگترین نعمت های الهی در حیات بشری شمرده می شود.

خانم شعبانی خاطرنشان کرد: در واقع، دین اسلام نیز برای حفظ آرامش روانی زنان و مردان از عوامل آسیب زا، حجاب و عفاف را برای زنان واجب نموده، و عفت نگاه را برای مردان مقرر فرموده است.

مدیر موسسه آموزش عالی امام جعفر صادق(ع) شاهرود در پایان گفت: حجاب موجب ایجاد امنیت و احساس شخصیت و هویت واقعی زنان و دور ماندن مردان از وساوس شیطانی و تحریکات غریزی است و این امر، سلامت روانی فرد و جامعه را در پی دارد. امید است با رعایت این موارد که با همکاری دولت و مردم میسور است، جامعه مهدوی بتواند به سمت ظهور منجی حرکت کند.

برچسب‌ها