بهترین و کریمانه‌ترین جایگاه‌ در اسلام به زنان داده شده است/ زنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارای آزادی هستند
302299

استاد حوزه علمیه خواهران قم گفت: امروز نیازمند شناساندن و معرفی الگوهای کارآمد و روزآمد موجود در منابع دینی هستیم تا در برنامه‌ها مسیر دستیابی به مبانی تربیتی و زیرساخت‌های لازم در تحقق جامعه‌ خانواده محور، با باز تعریف زنان و دختران آگاه، کنشگر و جریان ساز فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فریبا علاسوند از اساتید حوزه علمیه خواهران قم، در برنامه چالش‌های جدید پیرامون موضوع عفاف که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ اسلام از زنان تاثیر گذار بسیاری نام برده شده است، زنان شاخصی که پیامبر اسلام(ص) توجه ویژه‌ای به آنها داشته‌اند و آنان نیز مانند مردان فدایی پیامبر(ص) بودند.

وی افزود: عده‌ای از زنان که در تاریخ نامشان به یادگار مانده به قدری عالمانه و آگاهانه به بحث می‌پرداختند که سایر زنان و جامعه را آگاهی می‌بخشیدند تا جایی که مکتب اهل بیت(ع) را این زنان منتقل می‌کردند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه حضرت امام(ره) نیز چهره متفاوتی از زنان ارائه کردند، گفت: این امر در زمان خود بسیار غریب بود که زنان در کنار وظایفی همانند مادری، همسری و فرزند داری، به موازات آن وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز داشته باشند.

استاد حوزه تصریح کرد: زنان نه تنها در حوزه فرهنگی دارای آزادی هستند بلکه می‌توانند با بینش‌های فاخر در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنند، موضوعی که حضرت امام(ره) این اندیشه را راه اندازی و رهبر معظم انقلاب نیز این تفکر را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در این عرصه پیشرفته و سازنده است، ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی ایشان برای زنان جایگاهی را تعریف می‌کنند که زنان در عرصه انقلاب یک الگو هستند و می‌توانند الگویی را به جهان ارائه کنند.

خانم علاسوند بیان داشت: امروز غرب مسلمانان را متهم می‌کند که دین شما جایگاهی برای زنان قائل نیست، در حالی که بهترین و کریمانه‌ترین جایگاه‌ در اسلام به زنان داده شده و این حقیقتی است که حتی بسیاری از اندیشمندان منصف و واقع گرای خود غرب نیز به آن معترف هستند.

وی افزود: امروز نیازمند شناساندن و معرفی الگوهای کارآمد و روزآمد موجود در منابع دینی هستیم تا در این‌گونه برنامه‌ها مسیر دستیابی به مبانی تربیتی آنان و زیرساخت‌های لازم در تحقق جامعه‌ خانواده محور، با باز تعریف زنان و دختران آگاه، کنشگر، جریان ساز فراهم شود.

برچسب‌ها