فرهنگ حجاب باید به تدریج در افراد نهادینه شود| رعایت حجاب و عفاف در جامعه امنیت اجتماعی را به دنبال دارد
302367

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(ع) شاهرود، رعایت حجاب و عفاف در جامعه را موجب افزایش سطح امنیت اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ حجاب در وجود انسان باید به تدریج نهادینه شود تا اثرگذاری آن مطلوب و ماندگار شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مریم بداقی، مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شاهرود در گفتگویی بیان داشت: جایگاه زن در اسلام بسیار والا و ارزشمند است و بایستی کرامت او بعنوان مادر حفظ شود. از این رو قرآن کریم به منظور مصونیت زن از نگاه‌های نامحرم، روی مسئله حجاب بسیار توصیه و تاکید کرده است.

خانم بداقی در ادامه بیان داشت: مسئله حجاب و عفاف یک امر تربیتی است و این امور در اکثر مواقع تدریجی هستند. فرهنگ حجاب هم در وجود انسان باید به تدریج نهادینه شود تا اثرگذاری آن مطلوب و ماندگار شود، از این رو از پایین ترین دوره سنی باید آموزش را شروع کرد.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف برای بانوی ایرانی مسلمان با توجه به عملکردی که در تربیت فرزندان و ثبات نظام خانواده دارد، بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد تا خللی در سلامت فردی و اجتماعی جامعه ایران که دارای ارزش های دینی و ملی است، ایجاد نشود.

خانم بداقی با اشاره به نقش سرپرستان خانواده در حجاب زنان، تصریح کرد: سست غیرتی سرپرستان خانواده ها نیز در گرایش به بدحجابی زنان و دختران نقش دارد و سبب ایجاد آلودگی در جامعه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه افزود: علاوه برخانواده که مهمترین نقش را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ایفا می کند، نهادهای اجتماعی، مراکز فرهنگی و همچنین مردم را نیز در این زمینه مسئول دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ حجاب و عفاف لازم و ضروری است، زیرا که آتش قانون شکنی و هنجار شکنی ها دامنگیر همه خواهد شد لذا مردم متدین، مبلغین بویژه طلاب می بایست در این زمینه قدم هایی بردارند و به تبیین این موضوع بپردازند.

وی در پایان برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف توسط طلاب، عرضه چادر ایرانی جهت حمایت از کالای ایرانی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و نمایش آثار هنری یکی از طلاب مدرسه در نماز عبادی_سیاسی جمعه، تقدیر از بانوان محجبه ادارات، مطالبه گری مدیران‌ مدرسه علمیه خواهران شهرستان از شورای فرهنگ عمومی، برگزاری نشست علمی ارتباط غیرت‌ مردان و حجاب زنان در جامعه را از فعالیت های این مدرسه علمیه بیان کرد.

برچسب‌ها