برگزاری جشن عید بزرگ غدیرخم به همت مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه در سطح شهر
302781

به مناسبت عید باسعادت غدیرخم، برنامه‌های متنوعی از طرف مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه در سطح شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، همزمان با عید سعید غدیرخم، جشن بزرگ غدیر به همت طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حضرت ولی‌عصر(عج) کرمانشاه و با حضور عموم مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عزتی، سخنران این مراسم در سخنانی اظهار داشت: در واقعه غدیر موضوع اتصال نبوت به امامت به فرمان خداوند توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) به مردم رسانده شد و این عید از بزرگترین اعیاد مسلمانان است.

وی تصریح کرد: دشمنی با علی(ع) نیز از همان خطبه غدیر و از زمان خود پیامبر(ص) آغاز شد و پیامبر گرامی اسلام فرمود کسی که امامت تو را قبول ندارد، نبوت مرا رد کرده است.

کارشناس مذهبی گفت: دین مبین اسلام در فرصتهای مختلف الگوهایی را به جامعه معرفی می‌کند که این الگوها یا فرد و شخص و یا صفات و ویژگی‌هاست.

اجرای سرود، مسابقه، برپایی غرفه های متنوع کودکان و نوجوانان، مشاوره، پاسخگویی به شبهات حجاب، ویزیت رایگان پزشک، مولودی خوانی، شعر خوانی در وصف عید غدیر، و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

جشن بزرگ عیدغدیر در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، همزمان با عید سعید غدیر خم، جشن بزرگ غدیر به همت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پارک معلم این شهر برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین خدادادی در سخنانی، در رابطه با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، کنترل خشم، اعتیاد، حجاب و فضای مجازی گفت: حجاب و پوشش اسلامی از ارکان اساسی دین اسلام است و رعایت عفاف و حجاب در جامعه موجب افزایش امنیت اجتماع و روانی می شود.

وی با اشاره به لزوم کنترل و توجه والدین به کارتن‌های تلویزیونی و انیمیشن‌ها و فضای مجازی، خاطرنشان کرد: والدین باید فرزندان خود را در فضای مجازی و دیگر برنامه‌ها همراهی کنند تا اینکه مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط فرزندان طلاب، برگزاری غرفه های متنوع و جذاب شامل غرفه مشاوره و روانشناسی با موضوعات مهارت‌های زندگی (طلاق، کنترل خشم، اعتیاد و حجاب)، غرفه احکام شرعی، تصحیح قرائت نماز، غرفه صنایع دستی همراه با آموزش رایگان که از کارهای خود طلاب بود، غرفه کودک و نوجوان، نقاشی سرگرمی و بازی، شعر، قصه گویی همراه با اهداء جوایز که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفت، غرفه جوانان با موضوعات مهارت های تخصصی، ازدواج آسان و فرزندآوری، و نیز غرفه نمایشگاه فرهنگی با موضوع "فرهنگی اجتماعی" از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم کارت هدیه به قید قرعه به ۲۰ خانواده اهدا شد.

برچسب‌ها