برخی عوامل اجتماعی و تربیتی سبب شکل‌گیری واقعه کربلا شد
303757

استاد مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) شهرستان گرمی با بیان اینکه علل به‌وجود آمدن حادثه کربلا اتفاقی نیست، افزود: با بررسی روایی و تاریخی می‌توان دریافت که برخی عوامل اجتماعی و تربیتی سبب شکل‌گیری واقعه کربلا شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حمیده علیزاده در آیین سوگواری ماه محرم که در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، با بیان اینکه علل و زمینه‌های به‌وجود آمدن حادثه بزرگ کربلا اتفاقی نیست، گفت: با بررسی روایی و تاریخی می‌توان دریافت که برخی عوامل از جمله علل اجتماعی و بیرونی و علل درونی و جنبه تربیتی موجب شکل‌گیری واقعه کربلا شد.

وی اظهار داشت: یکی از عواملی که امام حسین(علیه‌السلام) در خطبه‌ها و کلامشان در خطاب به دشمن به آنها اشاره کرده‌اند؛ "مسأله تبعیت از شیطان است" که افرادی امثال ابن زیاد و عمر سعد دنباله‌رو حزب شیطان شدند و حزب خدا را رها کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: وقتی که انسان دانست که چنین دشمن بدجنسی دارد، پس باید با شناخت گام‌ها و راه نفوذ شیطان، با آن مبارزه کند.

خانم علیزاده با بیان اینکه گام‌های شیطان بسیار متعدد است، افزود: از جمله گام‌های قوی شیطان، ایجاد اختلاف، کینه و زینت‌دادن گناه است که در واقعه کربلا توانست این گام خود را محکم بر دارد.

مدرس حوزه علمیه خواهران بیان داشت: تبعیت و اطاعت از شیطان موجب شد که عده کثیری از دنیاطلبان در مقابل سالار شهیدان صف‌آرایی کرده و با ایشان به مبارزه برخیزند.

برچسب‌ها