بهترین اسلحه بانوان در فرهنگ عاشورایی حفظ حجاب و عفاف است
303858

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین نودهی، کارشناس مسائل خانواده گفت: بهترین ابزار و اسلحه بانوان در فرهنگ عاشورایی حفظ حجاب و عفاف است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشستی با عنوان "الگوهای رفتاری بانوان عاشورایی" ویژه دختران جوان و نوجوان در مدرسه ‌علمیه‌ و پایگاه بسیج طلاب خاتم الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) فاضل‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین نودهی، در این نشست در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) گفت: شخصیت زنان با ظهور اسلام متحول شده است، اسلام، بانوان و دختران را به عنوان عضو مهم زندگی و افراد تاثیرگذار در مسائل اجتماعی دانسته است.

وی تصریح کرد: دختر تمدن‌ساز و دختر عصر انقلاب اسلامی با تأسی از الگوهای رفتاری حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) استکبارستیز است.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این نکته که خانواده سلول بنیادین اجتماع است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای از بین بردن خانواده مفهوم مقدس زن و مادر را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نودهی، بهترین ابزار و اسلحه بانوان در فرهنگ عاشورایی را حفظ حجاب و عفاف دانست و افزود: با حفظ حجاب، شهادت شهدا را کامل کنید؛ در بسیاری از وصیت نامه شهدا بیان شده است: «آنقدر که دشمن از سیاهی چادر تو می‌ترسد از قرمزی خون من نمی‌ترسد».

وی اذعان ‌کرد: مطالعات اسلامی گواه است همانگونه که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در واقعه کربلا و بعد از آن، نقش پیام‌آوری فرهنگ عاشورا را داشته‌اند، بانوان در طول تاریخ اسلام با این نقش آفرینی اسباب بسیاری از پیروزی‌ها را فراهم آورده‌اند.

‏کارشناس مسائل خانواده در پایان تاکید کرد: با تجدید پیمان از الگوهای کربلا از جمله حضرت‌رقیه و حضرت‌زینب(سلام‌الله‌علیهما) و دیگر بانوان موثر در واقعه کربلا به مستکبرین جهان اعلام می‌کنیم که نمی‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کنند.

برچسب‌ها