برای اثرگذاری مرثیه امام حسین(ع) بر قلب‌ها، باید از افعال حرام دوری کرد
303914

امام‌ جمعه شهر فاضل‌آباد، با بیان این نکته که قساوت قلب از رشد معنوی جلوگیری می‌کند، گفت: وابستگی به دنیا و فرو رفتن در گناه، از عوامل قساوت قلب است و برای اثرگذاری مرثیه امام حسین(ع) بر قلب‌ها، باید از افعال حرام دوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست بصیرتی با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی قنبری، در مدرسه علمیه‌خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فاضل آباد و در جمع طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.

-برای اثرگذاری مرثیه امام حسین(ع) بر قلب‌ها، باید از افعال حرام دوری کرد

وی با تاکید بر استفاده و بهره‌برداری از فرصت ماه محرم بیان کرد: از آنجا‌‌ که قلب، کانون تصمیم‌ساز بشر است، به لحاظ معنوی نیز بر سایر اعضاء و جوارح تاثیر‌گذار است؛ برای اثرگذاری مرثیه امام حسین(علیه‌السلام) بر قلب‌ها، باید از افعال حرام دوری کرد.

امام‌ جمعه شهر فاضل‌آباد با بیان این نکته که قساوت قلب از رشد معنوی جلوگیری می‌کند، گفت: دور شدن از معنویات؛ وابستگی به دنیا و فرو رفتن در گناه از عوامل قساوت قلب است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری خاطرنشان کرد: چشم مجرای اشک و وابسته به قلب انسان است؛ از این‌ رو، اشک با معرفت، باعث تحول و دوری از گناه می‌شود.

وی اذعان‌ کرد: راه رسیدن به امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از مسیر امام حسین(علیه‌السلام) می گذرد؛ از این‌ رو، زمانی که امام‌ زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ظهور کند، گروهی را می‌پذیرد و گروهی نیز با او به دشمنی می‌پردازند.

امام جمعه فاضل‌آباد در پایان تاکید کرد: به منظور آمادگی برای ظهور، خواسته‌ها و انتخاب‌های خود را با محوریت پذیرش از سوی امام‌ زمان و امام‌ حسین(علیه‌السلام) قرار دهیم.

برچسب‌ها