گریه بر امام‌حسین(ع) باید بر سبک زندگی افراد اثرگذار باشد
303915

امام جمعه سابق سیستان و بلوچستان گفت: گریه بر امام‌حسین(ع) زمانی با معرفت و بصیرت است که بر تربیت فرزند، گفتار، سیاست، اقتصاد و سبک زندگی رخ‌نمایی کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست «معرفت عاشورایی» با حضور حجت الاسلام‌ و المسلمین علی‌اکبر‌ کیخا، در مدرسه علمیه‌خاتم‌الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) فاضل‌آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کیخا، در این نشست در سخنانی، با بیان این نکته که اگر خداوند اراده کند به شخصی خیری عطا کند، در قلب او عشق امام حسین(علیه السلام) و زیارت او را قرار می‌دهد، افزود: شهادت امام حسین(علیه السلام) داغی در دل مؤمنین گذاشت که هرگز سرد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در قلب مؤمن، نور ولایت می‌تابد؛ مؤمن درجه بالاتری از مسلمانی را دارد که از لفظ عبور کرده و این موجب نفوذ معرفت به امام حسین(علیه‌السلام) در عمق قلب او می‌شود.

امام‌ جمعه سابق سیستان و بلوچستان، با استناد به سخن آیت‌الله بهجت بیان‌ کرد: گریه بر امام حسین(علیه السلام) از نماز شب مرتبه بالاتری دارد؛ از این‌رو، در روایات بسیاری وارد شده است: کسی که در مصیبت امام حسین(علیه السلام) گریه کند، یا مطلبی بگوید و یا بنویسد که دیگران را بگریاند، خداوند‌ متعال در همان لحظه جهنم را بر او حرام و بهشت را براو واجب می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین کیخا خاطرنشان کرد: حضور در جلسات روضه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) یعنی لبیک یا حسین؛ خداوند متعال هر ساله در ماه محرم فراخوان جذب سربازی برای لشکر امام‌حسین(علیه السلام) را دارد که با پوشیدن لباس مشکی برای حضرت و شرکت در روضه و سبک زندگی حسینی، در لشکر امام حسین(علیه السلام) وارد شده و از لشکر کفر فاصله می‌گیرد.

وی اذعان کرد: کسی که تفکر مکتب حسینی دارد، باید بداند که طلوع خورشید، شروع روز عاشوراست اما غروب روز عاشورا با ظهور و برافراشتن پرچم عدالتخواهی حضرت حجت است.

استاد حوزه، سبک زندگی عاشورایی را آمادگی حضور در هر بازه زمانی در لشکر امام‌حسین(علیه‌السلام) دانست و افزود: امام‌خمینی(قدسره‌الشریف) و سردار سلیمانی و ابومهدی‌ المهندس و... تربیت یافتگان مکتب امام‌حسین(علیه‌السلام) هستند که اگر در زمان امام‌حسین(علیه السلام) حضور داشتند، حتما در لشکر امام‌حسین(علیه السلام )شهید می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا اذعان کرد: روز عاشورا، روز انسانیت و نمایان شدن تمام زیبایی‌های اسلام بود؛ روز عاشورا انسان در میدان حق و حقیقت قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه بر امام‌حسین(علیه السلام) زمانی با معرفت و بصیرت است که بر تربیت فرزند، گفتار، سیاست، اقتصاد و سبک زندگی رخ‌نمایی کند.

برچسب‌ها