خانم یونسی، استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان در نشست علمی «عوامل رویگردانی کوفیان از امام حسین(علیهالسلام)» گفت: نگاه صحیح به دنیا باید نگاه ابزاری و برای رسیدن به کمال باشد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خانم لادن یونسی در نشست علمی «عوامل رویگردانی کوفیان از امام حسین(علیهالسلام)» که در جمع کارکنان و اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد، امام حسین(علیهالسلام) را منشاء یکی از مهمترین تحولات جهان اسلام دانست.
وی، دنیاپرستی و بنده دنیا بودن را اولین عامل رویگردانی کوفیان از امام حسین(علیه السلام) عنوان کرد و گفت: امام حسین(علیهالسلام) روز دوم محرم در سخنرانی خود فرمودند: «اوضاع زمانه دگرگون شده و من در چنین شرایطی سعادت را جز مرگ نمی بینم و زندگی با ظالمین برای من نکبتبار است»؛ دین لقلقه زبان آنان است و زمان امتحان و آزمایش، دینداران اندک می شوند.
استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلاماللهعلیها) گرگان، با بیان این مطلب که «حسینی شدن فرمول دارد»، توضیح داد: اولا باید تکلیف خودمان را با دنیا مشخص کنیم وگرنه امام زمان خودمان را تنها می گذاریم؛ البته اهل بیت(علیهم السلام) به ما آموزش دادند که از خداوند برای دنیای خود در حد کفاف بخواهیم تا برده دنیا نشویم.
خانم یونسی با اشاره به کلام امام حسین(علیه السلام)؛ «مردم بنده دنیا هستند»، گفت: نگاه صحیح به دنیا باید نگاه ابزاری و برای رسیدن به کمال باشد.
وی اضافه کرد: برای افراد دنیاطلب و مادی، حفظ دین تنها یک موضوع لفظی است و زمانی که لقلقه زبان باشد، اثرگذاری دین کم میشود؛ بنابراین، تفکر دینی مهمتر از تظاهر دینی است و اگر تفکر دینی نباشد، اثرگذاری تظاهر دینی بیشتر می شود.
استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلاماللهعلیها) گرگان، به دومین عامل رویگردانی کوفیان اشاره کرد و گفت: انسان به واسطه تسلط شیطان بر نفس، کسب حرام خود را توجیه میکند و همین باعث عدم پذیرش حق است که در کوفیان واضح و مشهود بود که این لقمه حرام در نسل تاثیر گذاشته بود.
خانم یونسی اضافه کرد: اگر انسان نفس خود را مهار کرده، زیادهخواهی او به سمت معنویات سوق داده شده و در راه کسب آخرت به کار گرفته شود، این انسان عاقبت بخیر می شود.
وی با استناد به کلام امام علی(علیه السلام)؛ نادانی را بزرگترین مصیبت برشمرد و تصریح کرد: جهلی که امام حسین(علیهالسلام) در مقابل آن ایستاد، جهل به معنای نداشتن عدم ایمان و معارف بود که به شقاوت و کفر منجر شد.