حاکم بودن "جایگاه سالاری" در خانواده موجب کاهش تنش ها در آن می شود
304764

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بر اساس آموزه های دینی، باید "جایگاه‌سالاری" در خانواده حاکم باشد، یعنی اعضای خانواده طبق جایگاه همسری، مادری و ... به وظیفه خود واقف باشند و نقش خود را به درستی ایفا کند تا خانواده از تنش‌ها در امان باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حلیمه حسین ‌بکی، استاد حوزه، در کارگاه کاهش تعارضات طلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(رحمه الله علیه) و حضرت زینب(سلام الله علیها) تنکابن اظهار کرد: هدف از خلقت، تقرب به خداوند و رسیدن به حیات جاودان ابدی است که رمز آن، داشتن دانش و مهارت‌ های زندگی و بالاترین دانش شناخت خود است.

وی رضایت‌مندی را که حسی درونی است، بستری برای رسیدن به موفقیت و داشتن حس خوشبختی دانست و بیان کرد: رضایت‌مندی از زندگی، در کاهش تعارضات طلاق موثر بوده و اگر انسان واقع‌گرا نباشد، به نارضایتی خواهد رسید.

خانم حسین‌بکی تاکید کرد: مقدس‌ترین نهاد در جامعه، خانواده است و بر اساس آموزه های دینی، باید "جایگاه‌سالاری" در آن حاکم باشد، یعنی اعضای خانواده طبق جایگاه همسری، مادری و ... به وظیفه خود واقف باشند و نقش خود را به درستی ایفا کند تا خانواده از تنش‌های احتمالی در امان باشد.

وی تصریح کرد: باید بر تفکر زن‌سالاری، مرد‌سالاری و یا حتی شایسته سالاری خط بطلان کشید؛ چرا که شناخت جایگاه افراد در زندگی نقش بسزائی دارد، یادگیری و کسب برخی مهارت‌ها می تواند درصد بالایی از تعارضات بین زوجین را برطرف نماید که از جمله این مهارت‌ها: هنر عشق ورزیدن به همسر، داشتن ارتباط کلامی محبت‌آمیز روزانه و مداوم، شناخت نیاز‌های همسر و توجه ویژه به آن، توجه به گفتگو و یادگیری مهارت‌های لازم در یک گفتگوی مؤثر، عدم ترک منزل یا جدا‌سازی بستر و ... است.

برچسب‌ها