توزیع بیش از ۱۵۰۰بسته فرهنگی و غذایی در شهر مسیّب عراق
305310

مسئول گروه جهادی شهید حسن باقری، اربعین را فرصتی برای معرفی سبک زندگی حسینی به منظور رسیدن به فرهنگ مهدوی دانست و اعلام کرد: بیش از ۱۵۰۰بسته فرهنگی و غذایی در شهر مسیّب عراق بین زائران توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم خدیجه الازمنی در گفت‌وگویی بیان کرد: اربعین زمینه ای برای تجلی وحدت و همبستگی مسلمانان است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد که این ایام، یکی از فرصت های ناب به منظور معرفی سبک زندگی حسینی برای رسیدن به فرهنگ مهدوی است. 

وی به فعالیت های گروه جهادی شهید حسن باقری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: به حول و قوه الهی، برای پنجمین سال متوالی، تعدادی از طلاب و مسئولان مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی به همراه موکب قمر بنی هاشم(علیه السلام) این شهرستان عازم کربلا شده اند و امسال نیز چهار نفر از مبلغان این مدرسه مقدسه، تبلیغ در ایام اربعین را در موکب تجربه کردند.

مدیر مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول اعلام کرد: طلاب این مدرسه از ۱۶ شهریور اعزام شده اند و تا ۲۹ شهریور نیز در شهر مسیّب عراق، در جوار حرم طفلان حضرت مسلم میزبان زائران اباعبدالله(علیه السلام) هستند و خدمات فرهنگی و رفاهی ارائه می دهند.

خانم الازمنی، هدف از شرکت در مراسم اربعین و فعالیت در این ایام را زنده نگه داشتن شعائر اسلامی معرفی کرد و افزود: اربعین تجمعی عمومی است که می توان آن را مقدمه‌ای برای ظهور دانست؛ تمام مسلمانان سعی می کنند در زیر پرچم امام حسین(علیه السلام) خود را به ایشان متصل کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده این گروه جهادی در موکب قمربنی هاشم(ع) شهرستان علی آباد تصریح کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی این گروه جهادی؛ برپایی سیر نمایشگاه عاشورا تا ظهور، نمایشگاه جمعیت، خیمه مختص به کودکان، برگزاری حلقه های معرفتی، مباحث مربوط به خانواده، نماز، یادواره شهدا، پاسخگویی به سوالات شرعی و.... است.

مسئول گروه جهادی شهید حسن باقری مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول افزود: یکی دیگر از برنامه های شاخص گروه، دیدار با همسایگان موکب و خادمین است که طی دیداری از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد؛ در حقیقت، هدف از این اقدام ایجاد انس و الفت بیشتر بین مردم مهمان نواز عراقی و مردم کشورمان تدارک دیده شده، تا ان شاءالله در پی این تعامل بتوان دسیسه دشمنان را خنثی کرد.

خانم الازمنی ادامه داد: تهیه و توزیع بیش از ۱۵۰۰بسته فرهنگی و خوراکی و اهدای هدایای مختلف از دیگر برنامه های این گروه است که طی برنامه های مختلف در بین زائران تقسیم شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این برنامه ها، نهادهای مختلفی همچون بسیج طلاب استان، و بسیج دانش‌آموزی و محلات شهرستان، همکاری خوبی با حوزه علمیه خواهران داشتند که قابل تقدیر است.

مدیر مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول گفت: امکانات و ملزومات استفاده شده در این برنامه، از طریق کمک‌های مردمی تهیه شده و این نشان دهنده اشتیاق مردم برای شرکت در برنامه های اربعین است؛ همچنین از نقش مدرسه علمیه شهید بنت الهدی نمی توان غافل شد که با به وجود آوردن زمینه های لازم برای آموزش، تربیت و اعزام مبلغین، تأثیر بسزایی در پیشرفت برنامه های گروه جهادی داشته است.

برچسب‌ها