دفاع مقدس اﺣﯿﺎی هویت ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن را در جهان به‌دنبال داﺷﺖ
306022

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی گفت: دﻓﺎع ﻣﻘﺪسT یک ﺟﻨﮓ ﻣﺘأﺛﺮ از اﻧﻘﻼب اﺳﻼمی بود که اﺣﯿﺎی هویت ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن را در اقصی ﻧﻘﺎط جهان به‌دﻧﺒﺎل داﺷﺖ.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه یوسفی در نشست علمی - بصیرتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی با حضور طلاب برگزار شد، به دلایل نامگذاری هفته نخست شروع رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و بیان داشت: اولین دلیل نامگذاری این هفته، اطاعت و فرمان‌پذیری از یک مجتهد دینی تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه است، بنابراین نقش ولایت فقیه در انسجام و پیروزی یک ملت بسیار مؤثر و مفید است.

وی دومین دلیل نامگذاری این هفته را ایجاد فضای امن بر اجرایی‌شدن شعارهای انقلاب در عرصه‌های داخلی و خارجی کشور دانست و گفت: پیروزی ایران در جنگ، یک امتیاز جهانی است تا همگان به قدرت و اقتدار ایران اسلامی هشیار و آگاه باشند.

معاون فرهنگی - تبلیغی مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی تصریح کرد: دﻓﺎع ﻣﻘﺪس اوﻻً ﺟﻨﮕﯽ ﺑﻮد که اﻧﺴﺎن ها را به‌طور کلی به ﺳﻮی دﯾﻦ و معنویت دﻋﻮت می‌ﻛﻨﺪ، ﺛﺎﻧﯿﺎً یک ﺟﻨﮓ متأثر از اﻧﻘﻼب اﺳﻼمی که اﺣﯿﺎی هویت ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن را در اقصی ﻧﻘﺎط جهان به‌دنبال داﺷﺖ و ﺛﺎﻟﺜﺎً نبردی که در یک منطقه ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎیی ﻣﺸﺨﺺ و در ﻣﺘﻦ واقعیت‌های اﺟﺘﻤﺎعی، اﻗﺘﺼﺎدی و ﻓﺮهنگی واﺣﺪ ﺳﯿﺎسی معینی به ﻧﺎم اﯾﺮان رخ داد.

خانم یوسفی اظهار داشت: در شرایط فعلی، فارغ از گرایش‌های سیاسی در میان نسل درگیر جنگ و نسل بعد از جنگ، تفسیر متفاوتی از جنگ، پیام‌ها و پیامدهای ناشی از آن شکل گرفته است که کنش‌ها و واکنش‌های این دو نسل آسیب‌هایی را برای اصل موضوع ایجاد کرده است.

استاد مدرسه علمیه خواهران گرمی، با بیان اینکه ﻧﻈﺎﻣﯿﺎن، ﻧﻘﺶ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ اﻧﮑﺎری در ﺟﻨﮓ داﺷﺘﻨﺪ، گفت: اﺻﻠﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ راوﯾﺎن دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺗﺎﮐﻨﻮن ﻧﻈﺎﻣﯿﺎن و نهادهای ﻧﻈﺎﻣﯽ و ﺣﺎﺿﺮ در صحنه ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺟﻨﮓ بوده‌اﻧﺪ اﻣﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ اﯾﻦ اﺳﺖ که ﺑﺎر ﺟﻨﮓ را آﻧﺎن به تنهاﯾﯽ ﺑﺮ دوش ﻧﻤﯽ‌ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ بلکه مردم ایران با وحدت و اتحاد مثال‌زدنی در جنگ حضور ویژه داشتند.

برچسب‌ها