رویکرد اصلی در حوزه‌ علمیه خواهران توجه ویژه به زن و خانواده باشد
306268

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان همدان، در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ علمیه خواهران، تغافل از حوزه زن و خانواده را موجب ورود دشمن در این عرصه و انتقال ارزش‌های پوچ و غربی به سبک زندگی افراد دانست.

به گزارش پایگاه خبری  و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم معصومه ناطقی خمسه، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان همدان، در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را به طلاب، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران استان همدان تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید، دروازه‌های هدایت و نور به روی طلاب و اساتید و کادر مدارس علمیه گشوده و حرکتی دوباره در مسیر پیشرفت علمی و رشد و تعالی در جامعه آغاز می‌شود، حرکتی که هیچگاه متوقف نشده و تنها به تناسب شرایط تغییر کرده است.

با عرض تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، نکاتی را خدمت طلاب و اساتید ارجمند یادآور می‌شوم.

۱- رشد و نشاط پژوهشی و فرهنگی در کنار تحصیل علوم حوزوی بویژه بر مدار اندیشه‌ها و آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای(دامت برکاته) که سرمایه اصلی در این نظام مقدس می‌باشد، موجب بالندگی و پویایی بیش از پیش حوزه‌های علمیه خواهران است. از این رو دست‌یابی به این مهم نیازمند اخلاص، پشتکار و جدیت لازم است و موجب تولید علم و ایجاد حرکت‌های جریان ساز عظیم فرهنگی و در سطح بین المللی خواهد بود.

۲- افق بلند و متعالی حوزه‌های علمیه خواهران، دستیابی به مرجعیت علمی با رویکرد مسائل زنان و خانواده است، زیرا تغافل از حوزه زن و خانواده، موجب ورود دشمن در این عرصه و انتقال ارزش‌های پوچ و غربی به سبک زندگی افراد می‌شود و لذا نقش مؤثر حوزه‌های علمیه خواهران در خط دهی، هدایت و تبیین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، به ویژه در عرصه زن، خانواده و تربیت نسل آینده بی‌بدیل است.

۳- مدارس علمیه خواهران نقش کلیدی و محوری در تربیت طلاب ایفا می‌کنند، بنابراین لازم است سیاست‌ها و فعالیت‌ها در مدارس، برنامه محور و بر اساس اقتضائات بومی مدارس رقم بخورد و سند ۱۴۱۴ در همه آن‌ها لحاظ شود.

در پایان تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولی‌عصر(عج) و توفیق روزافزون، عزت و سربلندی همه خدمتگزاران به حوزه‌های علمیه خواهران را از خداوند منان مسألت می‌نمایم.

برچسب‌ها