حوزه‌های علمیه مقر تربیت نیروی‌های شاخص انقلابی باشند
306514

امام جمعه شهرستان گرمی، مدارس علوم دینی را پایه و ستون نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این نهاد مقدس باید مقر و معدن تربیت انسان‌های شاخص و انقلابی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یدالله صفری در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان گرمی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران رشد چشمگیری داشته‌اند که حفظ این نظام نیازمند صیانت از ارزش‌های آن است.  

وی با بیان اینکه سرمایه فرصت و زمان غیرقابل برگشت است، اظهار داشت: طلاب باید تمام تلاش خود را در جهت فراگیری علوم مختلف حوزه داشته باشند و از این فرصت خدادادی نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه شهرستان گرمی اخلاق را بزرگ‌ترین سرمایه هر انسانی دانست و افزود: اخلاق، موتور محرک علوم حوزوی است، طلاب با اولویت قراردادن درس و فراگیری آن، بایستی متوجه این امر باشند که رعایت شئونات طلبگی در جامعه یک اصل برای طلاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفری با اشاره به شبهات مطرح شده در حیطه دین، افزود: آگاهی و شناخت به زمان، انسان را از خطرات ایمن می‌دارد، بنابراین باید در زمانی که دشمنان در فضای مجازی بر علیه اسلام توطئه می‌کنند، با شناخت کافی از این فضا و از همین طریق نسبت به معرفی دین اهتمام داشته باشند.

مؤسس مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان گرمی بیان داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان پایه و ستون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مقر و معدن تربیت انسان‌های شاخص، انقلابی و وارسته باشد.

وی تصریح کرد: سربازی امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) توفیقی الهی است اگر کسی می‌خواهد سرباز امام عصر(ارواحنا له‌الفداء) شود، باید نسبت به دین و شریعت شناخت و آگاهی داشته و از آن دفاع کند و این امر مستلزم تلاش فراوان و مطالعه بسیار است.

تکریم ممتازین مدرسه علمیه و تجلیل از مدافعان امنیت توسط مدیر مدرسه علمیه خواهران از دیگر بخش‌های این آیین افتتاحیه بود.


 

برچسب‌ها