غربال‌شدن شیعیان از دلایل غیبت امام عصر(عج) است
306569

مدیر مدرسه علمیه عالی ولی عصر(عج) گرمی یکی از دلایل غیبت حضرت مهدی(ارواحنا له‌الفداء) را غربال‌شدن شیعیان بیان کرد و گفت: قرارگیری مردم در معرض آزمایش الهی موجب می‌شود تا همچون طلای ناب، شیعیان واقعی باقی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم رباب شهبازی در آیین جشن امامت امام زمان(ارواحنا له‌الفداء) که در مدرسه علمیه عالی ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، گفت: حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) برقرارکننده حکومت عدل در سرتاسر جهان و ندا دهنده توحید، عدالت و وارث راستین پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ائمه معصـومین(علیهم‌السلام) هستند.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(علیهم‌السلام) مقدمه غیبت را فراهم می‌آوردند، اظهار داشت: زمانی که امر امامت به امام حسن عسكرى(عليه‌السّلام) واگذار شد، آن حضرت با شيعيان، به‌خصوص مریدان خاص خود از پشت پرده صحبت می‌كردند تا مقدمه غیبت امام دوازدهم فراهم شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران گرمی تصریح کرد: فراهم‌کردن مقدمه غیبت امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) برای این بود که شيعيان با اين موضوع مأنوس شده و منكر غائب‌شدن امام نشوند و مردم نیز به پنهان‌بودن امام عادت كنند.

خانم شهبازی به دلایل غیبت امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل غیبت این امام معصوم که در روایات نیز به آن اشاره شده است، اینکه حضرت نمی‌خواهند تا پیش از ظهور، بیعت کسی بر گردنشان باشد.

استاد مدرسه علمیه خواهران گرمی غربال‌شدن شیعیان را از دلایل دیگر غیبت امام زمان(علیه‌السلام) بیان کرد و گفت: قرارگرفتن مردم در معرض ابتلا و آزمایش الهی سبب می‌شود تا همچون طلای ناب، شیعیان واقعی باقی بمانند.

برگزاری مسابقه و اهداء هدایا به فرزندان طلاب از دیگر بخش این جشن بود.

برچسب‌ها