قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول با اغتشاشگران قاطعانه برخورد کنند

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های‌علمیه خواهران‌ با محکوم نمودن اغتشاشات اخیر و حمله به حرم شاهچراغ، خواستار برخورد قاطع مسئولان با اغتشاشگران و عوامل این حوادث شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت الله مرتضی مقتدایی امروز در درس خارج خود که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر کشور و با محکوم نمودن اغتشاشات و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با مزدوران داخلی و افراد فریب خورده، همفکری کرده اند که در کشور ایجاد، آشوب، اغتشاش و ناآرامی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که اغتشاشات را به وجود آوردند تا زمینه حمله به حرم شاهچراغ را ایجاد کنند افزود: کشور را ناآرام کردند که بتوانند زمینه اهانت به مقدسات و در نهایت حمله به حرم حضرت شاهچراغ را فراهم بیاوردند و ما این اقدامات را محکوم می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به خاک و خون کشیدن،زائران، کودکان، زنان و مردم بی دفاع در حرم حضرت شاهچراغ(ع) جنایت بشری است بیان داشت: منشأ حمله به حرم مقدس، ناآرامی هایی بود که در کشور ایجاد کردند تا بتوانند در پرتو آن این جنایات عظیم و ضد بشری را انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: از مسئولین و دستگاه های مربوطه به ویژه قضایی خواستاریم که با عاملین این جنایات برخورد کنند و آنها را به جزای اعمالشان برسانند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که ملت بزرگ ایران و جوانان این مرز و بوم، اهل اغتشاش و هتک و حرمت به دین، قرآن و اسلام نیستند گفت: مردم ایران احترام ویژه به حرم معصومین (ع) و امام‌زادگان(ع) دارند، وقتی که به حرمی وارد می شوند به نشان احترام در دیوار آن را می بوسند و تبرک می جویند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جوانان سوال و خواسته هایی دارند که باید به آنها پاسخ داد افزود: ما وظیفه داریم با جوانان نشست داشته باشیم و آنان را راهنمایی کرده و راه صحیح و درست را نشان دهیم.

وی با بیان این که حوزه علمیه نیز در این زمینه وظیفه دارد ادامه داد: اگر جوانان مشکلاتی دارند باید آن را بررسی کنیم و برای برطرف نمودن آن اقدام نماییم و اگر در توان ما نیست، برای حل آن واسطه شویم و از مسئولان بخواهیم آنها را برطرف نموده و رضایتشان را جلب نمایند.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مسئولان گفت: نباید نسبت به خواسته های مردم نیازمند بی‌تفاوت بود، باید با جوانان نشست و گفت وگو و اقناع کرد و مشکلات را توضیح داد، چرا که بدانند، منشأ برخی مشکلات اتفاقات جهانی، بین المللی و قابل حل نیست، می پذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha