وجود معلم و مبلغ توانمند در مدارس ضروریست

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت های شبانه روزی دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد شبهات اعتقادی بویژه در میان دانش آموزان، نیاز است که مبلغین و معلمین دارای توانائی های بالا برای مقابله با این جنگ نرم باشند.

به گزارش خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و معاونین ایشان گفت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی که در سال جدید در مدارس شروع شده و همینطور کنگره ها و برنامه هائی که برگزار شده در این دوره، نشان دهنده این است که یک افق خوب ترسیم شده و هم اینکه تربیت دارد صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان مانند یک گیاه است که با بود و نبود باغبان می تواند رشد کند، گفت: اگر انسان در مسیر تربیت رها شود، دیگرانی هستند که او را مطابق با اهداف خود تربیت کنند ولی ما باید این تربیت را در مسیر رشد و تعالی الهی قرار دهیم و مهمترین وظیفه آموزش و پرورش همین است که زوائد و آسیب ها را از کنار این نهال دور کند و آنچه را که نیاز است برای تنومند شدن و مقاوم و پرثمر شدن این نهال باید فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به فعالیت های طلاب و مبلغات حوزه علمیه خواهران به عنوان طرح امین در مدارس آموزش و پرورش گفت: مبلغین حوزه علمیه خواهران با دریافت و داشتن کمترین هزینه و زحمت برای آموزش و پرورش، و با داشتن روحیه ی فعالیت جهادی بیشترین کمک را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران با داشتن ظرفیت عظیمی که در کارهای فرهنگی دارد، می تواند بازوی خوبی برای آموزش و پرورش باشد، گفت: اگر یک کارگروه تخصصی تشکیل شود برای شناسائی نیازهای آموزش و پرورش و ایجاد یک تعامل جدی و با برنامه و زمان مند بین حوزه و آموزش و پرورش می توانند قدم های بزرگی را در راستای فعالیت های تبلیغی و تربیتی بردارند.

لزوم توانمندی بالای مبلغین و معلمین در زمینه های اعتقادی و کلامی 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با تاکید بر اینکه مبلغین و معلمین در این برهه از زمان نیاز است که با توانمندی بالایی در زمینه های اعتقادی و کلامی به مدارس ورود پیدا کنند گفت: با توجه به فعالیت های شبانه روزی دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد فتنه انگیزی و شبهات اعتقادی در جامعه خصوصا جامعه دانش آموزان، لذا نیاز است که مبلغین و معلمین ما دارای توانائی های بالا جهت مقابله با این جنگ نرم باشند و مسلح با سلاح علم و اعتقاد و اندیشه .

وی افزود: ما باید یک مبلغِ دانش آموزی تربیت کنیم که در تمامی زمینه های موجود از جمله سواد رسانه، کار با کودک و نوجوان، در زمینه های اعتقادی و همچنین درک شرایط محیطی توانمندی لازم را داشته باشد که هم برای جامعه و هم برای آموزش و پرورش مفید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به اینکه تبلیغ در بین نوجوانان و کودکان به مراتب مهمتر از تبلیغ در میان بزرگسالان و جوانان است، تاکید داشت: ما اگر از جامعه دانش آموزی و تبلیغ در مدارس غافل شویم به نوعی سن طلائی تبلیغ را از دست داده ایم. سن طلائی تبلیغ را حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام اینگونه می فرمایند: "قلب الحدث کالارض الخالیه" ( قلب نوجوان مانند زمین خالی است) .

وی افزود: بذر معرفت و بصیرت را اگر در قلب نوجوان بکارید حتما محصول و ثمر خوبی برداشت خواهید نمود، لذا اینجاست که تحت یک تعامل خوب بین حوزه و آموزش و پرورش و تسهیل کار برای ورود مبلغین توانمند به مدارس می شود جلوی خیلی از اتفاقات را پیش از وقوع گرفت مانند شرکت تعدادی از دانش آموزان فریب خورده در حوادث اخیر کشور.

آقای علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر در این نشست با اشاره به وجود کمیته همکاری حوزه و آموزش پرورش گفت: با تعاملی که بین حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد می شود طبق یک برنامه ریزی خوب و مشترک کارهای بزرگ در استان انجام شود.

وی با انتقاد از پائین بودن بودجه و اعتبارات فرهنگی گفت: بودجه کارهای فرهنگی به نسبت بودجه های دیگر مانند عمرانی بسیار ناچیز است در صورتی که فرهنگ مانند هوا و اکسیژن است که نیاز اساسی یک جامعه دینی است.

حضور افراد آگاه و متخصص در دین در بین دانش آموزان از نیازهای اساسی آموزش و پرورش است

آقای موحدی با تاکید بر اینکه با فعالیت های جهادی می شود کمبود این اعتبارات را جبران کرد، تاکید داشت: ورود افراد آگاه و متخصص در دین، به آموزش و پرورش و در بین دانش آموزان از نیازهای اساسی ماست و آشنایی با احکام شرعی حداقل چیزی است که یک فرد و جوان مسلمان باید با آن آشنایی داشته باشد که با ورود مبلغین به آموزش و پرورش این امر می تواند جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha