آمادگی پذیرش نقد و پاسخگویی را داشته باشیم

استاد حوزه در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر گفت: طلبه ضمن داشتن مهارت در زمینه های اعتقادی، بایستی همیشه آمادگی و ظرفیت نقدپذیری و پاسخگویی را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، یزدانشهر/ خانم طاهره شفیعی در نشست اخلاقی با موضوع «خودسازی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، بیان کرد: سالروز شهادت حسین فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموز نام گرفت تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان، سرمشقی هم برای دیگران باشد.

استاد حوزه ادامه داد: شهید فهمیده آنگونه بود که حضرت امام خمینی(ره) درباره او فرمودند: رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچکش با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و شربت شهادت نوشید.

خانم شفیعی در ادامه وظایف طلاب را متذکر شد و گفت: طلبه باید در زمینه های دینی و اعتقادی مهارت داشته باشد و مستحکم حرکت کند و کمک کند تا دیگران هم در زمینه اعتقادی و دینی استحکام یابند. در ابتدا باید خودسازی کرد و خود را ساخت، چون در جامعه مشکلات بسیاری وجود دارد لذا همیشه آمادگی و ظرفیت داشته باشیم که نقد را بپذیریم و پاسخ دهیم.

وی در پایان افزود: خروجی حوزه، تربیت محقق، مبلغ و مدرس است و از جمله ملاک های مبلّغ و محقق موفق؛ مطالعه، تحقیق، مدیریت زمان و مهمتر از همه مدیریت کنترل نفس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha