بزرگداشت شهدای شاهچراغ(ع) و شهید آرمان علی‌وردی در اراک برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای شاهچراغ(ع) و شهید آرمان علی‌وردی و یوم الله ۱۳ آبان در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اراک/مراسم بزرگداشت شهدای شاهچراغ و شهید آرمان علی وردی و ۱۳ آبان در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک با حضور طلاب برگزار شد.

در این مراسم، خانم زهرا نادی با اشاره به  یوم الله ۱۳ آبان بیان کرد: بعد از استقرار امام در پاریس، اولین پیام ایشان خطاب به محصلین مدارس و حوزه‌های دینی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و دانشسراها، صادر شد و موج مبارزات علیه استکبار و استبداد را خروشان ساخت.

وی تصریح کرد: در بخشی از متن این پیام آمده بود: «هان ای عزیزان من! در محیط مدارس و دانشگاه‌ها و دانشسراها آگاهانه و متعهد به‌ پا خیزید و به هم بپیوندید و برای نجات اسلام و کشور کوشش کنید.» این پیام انگیزه‌ دانش‌آموزان و دانشجویان را در مبارزه علیه رژیم بالا برد و از نیمه‌ اول آبان این اقشار بر تکاپوی خویش افزودند، خصوصاً دانشگاه تهران مأوای دانش‌آموزان و دانشجویان و مرکز تظاهرات مشترک آنان قرار گرفت...».

خانم نادی در ادامه بیان کرد: امام‌ خمینی‌ به‌ مناسبت‌ فاجعه‌ی‌ ۱۳ آبان‌ در پیامی‌ خطاب‌ به‌ ملّت‌ ایران‌ نوشتند:«من‌ نمی‌دانم‌ که‌ از کدام‌ مصیبت‌های‌ ملت‌ و از کدام‌ جنایت‌های‌ شاه‌ بنویسم‌، قلم‌ من‌ عاجز است‌. آیا جنایاتی‌ را که‌ در دانشگاه‌ تهران‌ به‌ دست‌ دژخیمان‌ شاه‌ واقع‌ شد، متذکر شوم‌ یا از کشتارهایی‌ که‌ در سراسر ایران‌ به‌ امر این‌ جنایتکار حرفه‌ای‌ صورت‌ گرفت‌؟»

وی اظهار کرد: طلاب تا رسیدن‌ به‌ هدف‌خود که همان شناساندن دین واقعی به اسلام است باید این نهضت‌ را هر چه‌ شورانگیزتر ادامه‌ دهند و نگذارند عده ای اغتشاشگر با زیر سؤال بردن دین و قرآن بر ما مسلط شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha