شجاعانه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: در جریانات و اغتشاشات اخیر باید شجاعت ما نمود پیدا کند، دشمنان ما شجاعانه اعتراض و اغتشاش می‌کنند، ما هم باید شجاعانه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور، در نشستی با موضوع «نقش و وظیفه حوزه های علمیه در اغتشاشات و کشف حجاب در جامعه امروزی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرا المرضیه(س) اصفهان، با اشاره به آیات سوره نحل گفت: انسان ها در قرآن به پنجاه گروه تقسیم شده اند؛ گروهی را با صفاتی چون عابدین، مؤمنین، صالحین و گروه دیگر را با صفاتی چون فاسدین، ظالمین، کافرین معرفی کرده است.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: فریضه عفاف و حجاب و دیگر ارزشها باید در جامعه تکثیر پیدا کند، دین نیاز به تبلیغ و روشنگری دارد و اولین نتیجه اش این می‌شود که روح انسان متعالی می‌شود و جزء گروه اول می‌شوند.

وی بیان کرد: محسنین افرادی هستند که احسان می کنند و اولین نتیجه احسان، این است که آن خوبی به خود انسان بر می‌گردد. این‌ احسان، باتفکر و تدبر در اعمال خوب و تکثیر آن بوجود می آید.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: یکی از وظایف ما، تکثیر ارزش‌های اخلاقی مانند شجاعت است، در جامعه افرادی مصلح می‌توانند باشند که شجاع باشند، در جریانات و اغتشاشات اخیر باید شجاعت ما نمود پیدا کند، دشمنان ما شجاعانه اعتراض و اغتشاش می‌کنند، ما هم باید شجاعانه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

 وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید در برابر افساد، باید اصلاح را جایگزین کرد. مومن باید انتشار صلاحیت‌ها را داشته باشد و باید این اصلاح را به دیگران انتقال بدهید.

 حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور با طرح این سوال که حد آزادی چیست؟ چه کسی این حد را تعیین میکند؟ افزود: اگر از انسان ها بپرسیم، هر کسی نظری می‌دهد و حدی ندارد و انتهایش شیطان پرستی است، حد آزادی را خداوند تعیین می کند و عمل به حدود الهی، آزادی می‌آورد و نهایت آزادگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha