آثار و برکات ولایت اهل بیت(ع) تبیین شد

نشست اخلاقی پیرامون آثار و برکات ولایت اهل بیت(ع) در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین براتعلی حق شناس، در نشست «آثار و برکات ولایت اهل بیت (ع)»، در جمع طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر، در ابتدا به شرح و توضیح نامه امام حسن عسکری(ع) به اسحاق بن اسماعیل نیشابوری پرداخت و گفت: در آثار و برکات ولایت اهل بیت(ع) در بحارالانوار آمده است، اگر پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) نبودند که ما را راهنمایی کنند و حلال و حرام را به ما نشان دهند، مثل بهائم بودیم: و لولا محمد صلی الله علیه و آله و الاوصیا من بعده لکنتم حیاری کالبهائم لا تعرفون فرضاً من الفرائض و هل یدخل قریة إلا من بابها.

وی افزود: راه ورود به شهر از طریق دروازه های شهر است. مراد از شهر در اینجا نیز شهر علم و فقاهت است. برای ورود به شهر علم و فقاهت نیز باید از طریق دروازه های آن که اهل بیت(ع) هستند وارد شد. شاهد روایی این مطلب، روایتی از پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند: انا مدینة العلم و علی بابها و هل تدخل المدینة إلا من بابها.

استاد حوزه ادامه داد: خداوند با اقامه ولایت اهل بیت علیهم السلام بر ما منت نهاد و نعمت را بر ما تمام کرد. شاهد قرآنی این مطلب نیز در آیه سه سوره مبارکه مائده، بیان شده است «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی».

حجت الاسلام والمسلمین حق شناس، در رابطه با حقوقی که ما نسبت به اهل بیت(ع) داریم با توجه به آیه ۳۱ آل عمران ادامه داد: امامان معصوم(ع) حقوقی بر عهده ما دارند که واجب است این حق را ادا کنیم. طبق آیات شریفه قرآن نیز اداء این حق، مودت ایشان و اطاعت از آنان می باشد: «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ» آثار و برکات ولایت اهل بیت علیهم السلام «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha