راه های کوچک سازی بلاها از منظر دعای بیستم صحیفه سجادیه

مدرس حوزهبه تبیین و شرح راه های کوچک سازی و آسان سازی بلاها از منظر دعای بیستم صحیفه سجادیه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، بابل/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان، مدرس حوزه، در نشست شرح دعای بیستم از صحیفه سجادیه، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل اظهار کرد: این دعا 30 فراز دارد که حضرت امام سجاد علیه السلام در این دعا از خداوند توفیق یافتن راه های آسان برای برون رفت از مشکلات و بلایا  را درخواست می کند تا در زندگی به بلاهای پی در پی در زندگی دچار نشده و راه کوچک سازی مصائب را بیابیم.

وی به پنج راه برای کوچک سازی بلا ها اشاره و بیان کرد: یادآوری مصائب بزرگتر، صبر انسان را زیاد می کند. آرامش را برای انسان به ارمغان می آورد؛ انسان باید بداند غم دیروز، مال گذشته است و باید آن را رها کند و غم فردا که هنوز نیامده را نخورد و امروز خود را از دست ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان تاکید کرد: هرگاه چیزی را از دست دادیم، فکر کنیم از اول آن را نداشتیم، به فرموده امام سجاد(علیه السلام) آنچه که به دست نیامده، مانند آن چیزی است که بوده و از دست رفته؛ باید انسان به باور خود بنشاند که سختی ها و مشکلات زندگی، پایان پذیر است و در گذر ایام حل خواهد شد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha