دشمن با مدرنیته کردن جامعه، بانوان را از نقش اصلی خود دور کرده‌است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات گفت: غرب برای مدرنیته کردن جامعه، از زن خانواده شروع کرده‌ و او را به تجمل گرایی تشویق و از نقش همسری و مادری دور کرده‌است که در نهایت کل خانواده از مادر تأثیر گرفته و احساسات و عواطف در خانواده کمرنگ شده و به امور جانبی سرگرم می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، محلات/ پیش نشست علمی نقش حجاب فاطمی در تربیت نسل تمدن ساز، به همت معاونت پژوهش مدرسه فاطمیه محلات در راستای همایش بین المللی مادران فاطمی که در 9 آذرماه در استان هرمزگان برپا می شود، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه محلات، با حضور پرشور طلاب به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

خانم فاطمه سادات موسوی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات، در این نشست اظهار داشت: طبق آیه ۵۵ سوره نور، خداوند متعال وعده داده است کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند را جانشین افراد فاسق در زمین قرار دهد و در سوره قصص آنان را وارثان زمین معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای این کار مقدماتی وجود دارد، گفت: اولین مقدمه خانواده است، نهادی که پدر و مادر و فرزندان در کنار هم زندگی کرده و در ساخت آینده زندگی هر یک از افراد نقشی دارند، البته نقش در راستای تربیت نیکو، بیشتر توسط مادر خانواده انجام می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات گفت: در سال‌های اخیر برای مدرنیته کردن جامعه، از زن خانواده شروع کرده‌ و او را به تجمل گرایی تشویق و از نقش همسری و مادری دور کرده‌اند که در نهایت کل خانواده از مادر تاثیر گرفته و احساسات و عواطف در خانواده کمرنگ شده و به امور جانبی سرگرم می‌شوند.

خانم موسوی، به تشریح راهکارهایی برای افزایش معنویت در خانواده‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: داشتن برنامه و نقشه راه یا همان سبک زندگی اسلامی، داشتن الگوی مناسب همانند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع)، محبت به فرزندان، پدر و مادر و همسر، فرمانبرداری محض خداوند و توجه به عفاف و حجاب برتر.

وی به طلاب توصیه کرد که با قول لین، با دیگران مخصوصا در مورد حجاب صحبت کنند.

در ادامه خانم سمیه کتابی، دبیر علمی این نشست نیز در جمع بندی مطالب، اظهار داشت: خداوند وعده داده که حکومت را به صالحان واگذار نماید.

وی افزود: در تربیت نسل تمدن ساز، مادر نقش بسیار موثری دارد، اما باید واکاوی کنیم که در تربیت نسل کنونی چه خلاءهایی بوده که از تربیت اسلامی دور شده‌اند و نقایص کارهایمان را بشناسیم و برای برطرف کردن آن بکوشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha