تحلیل و چرایی مسائل اخیر کشور با حضور طلاب خواهر میبدی انجام شد

نشست روشنگری-سیاسی با حضور مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد، با موضوع "تحلیل و چرایی های مسائل اخیر کشور و منطقه"، در مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، میبد/ آقای محسن دهقانی، مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد، در جمع طلاب و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج طلاب یحیی زاده میبد، گفت: دشمن در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه می خواهد ایران را تجزیه کند، مهندسی قدرت در دنیا در حال تغییر است، چندین سال قبل آمریکا، تنها کشور ابرقدرت جهان به حساب می‌آمد ولی الآن اینگونه نیست؛ آمریکا رو به افول است و این حرف، حرف ما نیست. آمریکایی که یک زمانی 6/24 درصد یعنی یک چهارم اقتصاد جهان را در دست داشت، بانک جهانی در سال 2016 اعلام کرد که رتبه دوم شده، چین از نظر اقتصادی از آمریکا جلو زده است، یعنی آمریکایی تا امروز رقیبی نداشته و اکنون داری رقیب شده است.

وی اظهار داشت: آقای سریع القلم، از نویسندگان سیاسی متمایل به غرب است. در تحلیل خود با خوش بینانه ترین بیان تصریح کرد تا 10 سال آینده، آمریکا نمی‌تواند مانع کشورهای دوست و هم پیمان خود بشود تا جذب قدرت‌های رقیب خود نشوند.

آقای دهقانی در ادامه افزود: این در حالی است که هم اکنون عربستان به سمت کشورهای بریک(چین، برزیل، روسیه، هند) می‌رود و کشورهای بریک کشورهایی هستند که  اقتصاد آنها تازه  رشد می‌کند؛ رفتن به سمت کشورهای بریک یعنی از آمریکا فاصله گرفتن.

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در ادامه خاطرنشان کرد: باید به این نکات توجه کنیم که در مرحله اول چین از لحاظ اقتصادی در حال جلو زدن از آمریکا است و در مرحله دوم، آمریکا می‌خواهد بر کشورهای هم پیمان تسلط داشته باشد و آنها را زیر سایه خود نگه دارد و مانع از حرکتشان به سمت کشورهای رقیب شود، این در حالی است که موفق نشده است، نمونه‌اش کشور عربستان است که به سمت کشورهای بریک رفته است.

وی ادامه داد: در مرحله سوم باید گفت آمریکا یک کشور ابرقدرت است، یعنی اگر گفت این کار باید بشود باید بشود و اگر نتواند یعنی دیگر ابرقدرت نیست و قدرت تمام کنندگی آمریکا رو به نابودی است. به عنوان نمونه آمریکا در افغانستان قدرت تمام کنندگی نداشت، در سوریه هم گفت بشار الاسد باید برود، نرفت در قضیه اوکراین گفت روسیه نباید حمله کند، روسیه حمله کرد و  این به معنی این است که آمریکایی که قدرت برتر دنیا بود دارد قدرتش کم می‌شود.

کارشناس سیاسی، با بیان اینکه یک سری قدرت‌های دیگر در کنار آمریکا دارند رشد می‌کنند، افزود: هندسه قدرت در جهان در حال تغییر است، یعنی آمریکایی که همه‌ی قدرت‌های جهان در دستش بود الآن یک سری رقیب دارد. خود آمریکا در سند استراتژیکی که در سال 2019 منتشر کرده است، سه سطح رقیب برای خودش معرفی کرده است؛ اول چین، روسیه  و در مرحله سوم ایران و کره شمالی؛ آمریکا وقتی نمی تواند قدرت خود را افزایش بدهد سعی می‌کند قدرت‌های دیگر را ضعیف کند که آنها در سهم گرفتن از دنیا قدرتشان کم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه حرف این است برای روسیه یک جنگی تعریف کرده به نام اوکراین، این جنگ برای روسیه هزینه دارد و اینکه نمی‌تواند این جنگ را تمام کند و قدرتش کم می‌شود، پیش بینی می شود به زودی چین را وارد جنگ با تایوان می‌کند و برای ایران و کره شمالی هم مسائلی تعریف کرده است و قطع بدانید آمریکا برای اینکه نمی‌تواند قدرت خودش را حفظ کند، کاری می‌کند که قدرت‌های رقیبان تضعیف شود.

مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به اینکه دیگر صحبت سر جمهوری اسلامی هم نیست، یعنی اگر جمهوری اسلامی تغییر کند دست از سر ایران برداشته نخواهد شد، افزود: هدف این است هر ایرانی که دانش هسته‌ای دارد، هر ایرانی که دانش پهپاد دارد و هر ایرانی که توانایی دارد، قدرتش تضعیف شود و این فقط در سایه تجریه ایران ممکن است و آمریکا تمام تلاشش را می‌کند تا این اتفاق صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha